SuperTommy Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Jeg har et problem som snart går meg på nervene. Kanskje noen her har samme problem og kan svare meg på hva jeg skal gjøre. Jeg er nemlig ofte syk om morgenen, men nærmest frisk når kvelden kommer. Jeg har mange symptomer som tilsier at jeg er syk, foruten feber. Det hender jeg har feber også, men det er ikke ofte. Jeg har en stor klump i halsen med tilhørende smerter og problemer med å svelge, kraftig hodepine, vondt i "alle" muskler og føler meg rett og slett i elendig form... som om jeg er syk!!! Dette vedvarer utover dagen til ettermiddagen kommer.... da blir jeg gradvis i bedre form og på kvelden er jeg frisk, eller tilnærmet frisk. Så er det ny runde dagen etter. Dette varer et par tre dager. Så kan det gå 14 dager eller noe sånt før neste gang jeg er "syk". Er det noen her som har opplevd det samme, eller som har hørt om noe lignende? Jeg trenger svar da dette går ut over forholdet til min kone. Hun tror meg rett og slett ikke, jeg har jo ikke feber. Hun tror jeg spiller syk for å kunne ligge lenger om morgenen. Det ender som regel med at hun kjefter og smeller på meg hele dagen gjennom - og jeg vet ikke min arme råd hva jeg skal gjøre - jeg ER jo syk, men på en rar måte. Jeg håper virkelig at noen kan svare meg på dette før det går helt galt avsted. Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87579-syk-om-morgenen-frisk-p%C3%A5-kvelden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkenharepus Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei! Jeg hadde et lignende problem og det vedvarte i flere år før legene fant svaret på "gåten"! Har du vært hos lege? Da jeg endelig karret meg til legen og fikk tatt utvidet blodprøve viste det seg at jeg hadde Mycoplasma (en form for lungebetennelse) der man ikke trenger å ha særlig høy feber, eller der feberen svinger døgnet igjennom, men jeg følte meg syk hele dagen. En ting jeg kom til å tenke på var: Ligger du i sengen eller oppholder deg på soverommet hele dagen når du er syk eller står du opp og går inn på f. eks. stuen litt utpå dagen? Grunnen til at jeg spør er at du kanskje kan være allergisk overfor noe på soverommet. Du oppholder jo deg der en hel natt og puster inn luften der. Har du teppe på soverommet? Prøv å fjern dette og se om det hjelper. Uansett så synes jeg du skal oppsøke lege for å få en skikkelig utredning. Ikke gi deg før de har funnet ut hva det er. Be om henvisning til spesialist/-er om nødvendig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87579-syk-om-morgenen-frisk-p%C3%A5-kvelden/#findComment-479167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest drittt-leeii Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei! Jeg hadde et lignende problem og det vedvarte i flere år før legene fant svaret på "gåten"! Har du vært hos lege? Da jeg endelig karret meg til legen og fikk tatt utvidet blodprøve viste det seg at jeg hadde Mycoplasma (en form for lungebetennelse) der man ikke trenger å ha særlig høy feber, eller der feberen svinger døgnet igjennom, men jeg følte meg syk hele dagen. En ting jeg kom til å tenke på var: Ligger du i sengen eller oppholder deg på soverommet hele dagen når du er syk eller står du opp og går inn på f. eks. stuen litt utpå dagen? Grunnen til at jeg spør er at du kanskje kan være allergisk overfor noe på soverommet. Du oppholder jo deg der en hel natt og puster inn luften der. Har du teppe på soverommet? Prøv å fjern dette og se om det hjelper. Uansett så synes jeg du skal oppsøke lege for å få en skikkelig utredning. Ikke gi deg før de har funnet ut hva det er. Be om henvisning til spesialist/-er om nødvendig. Lykke til! Kjenner meg så godt igjen, har hatt samme problemet i 9 år. HELVETE, det er slitsomt. Har tatt uendelig mange prøver, men neida... 2-3 dager syk, så 14 dager frisk. Kanskje frøkenharepus har et poeng .. at vi bør teste oss for Mycoplasma. Har lest mye, og vet at den bakterien også kan finnes i andre organer.. Det gjelder vel å ikke gi opp, men å håpe på at vi finner en medisin som kan hjelpe.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87579-syk-om-morgenen-frisk-p%C3%A5-kvelden/#findComment-479734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperTommy Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Kjenner meg så godt igjen, har hatt samme problemet i 9 år. HELVETE, det er slitsomt. Har tatt uendelig mange prøver, men neida... 2-3 dager syk, så 14 dager frisk. Kanskje frøkenharepus har et poeng .. at vi bør teste oss for Mycoplasma. Har lest mye, og vet at den bakterien også kan finnes i andre organer.. Det gjelder vel å ikke gi opp, men å håpe på at vi finner en medisin som kan hjelpe.. Takker for svar. Godt at andre også er syk på samme måten :-) Missforstå meg rett - jeg er glad for at jeg ikke er den eneste i verden som har dette problemet. Kan jo fortelle litt om meg selv, kanskje det kan bidra til at det sier pling på døra til noen som åpner den og forteller meg hva som er problemet. Føler meg ikke helt komfortabel hos en lege og går helst ikke dit..... jeg kjører :-)) Jeg røyker ganske mye, 20 rullings om dagen. Har ikke teppe på soverommet. Sofaen i stua har en mystisk magnet som bare virker på meg så der sovner jeg ganske ofte, og der er det vanlige gulvtepper. Jeg blir syk begge plasser. Har ikke husdyr. Har tre unger og kone, men ingen av dem har samme problem. Stresser ikke fysisk, men mye psykisk. Spiser normalt. Har ingen allergier. Når jeg er syk, ligger jeg som regel ganske lenge utover formiddagen før jeg letter på liket, eller inntil kona tar frem pisken og begynner å sikle :-) Resten av dagen tilbringer jeg foran datamaskina eller noe annet som ikke krever topp kondis. Har nr. 42 i sko, 10 fingre og 10 tær og en duppeditt i midten. Hysj....... er det noen på døra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87579-syk-om-morgenen-frisk-p%C3%A5-kvelden/#findComment-479791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.