Gå til innhold

Magesmerter uke 26........


Gjest februar-mamma

Anbefalte innlegg

Gjest februar-mamma

Heisann....

Jeg er så plaget med vonde kynner og luftsmerter, er det noe jeg kan gjøre slik at luften kommer ut?? Det føles liksom om at luften sitter "fast".

Kan dette ha noe med at babyen snur og vender på seg hele tiden, det er en veldig livlig akrobat inne der.

Kan jeg prøve samarin???

På forhånd tusen takk for alle svar :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er viktig å ha regelmessige do-vaner når man er gravid. Hvis man ikke får tømt seg regelmessig, er det ikke så uvanlig å få endel smerter i form av luft. Sørg for at du spiser mat som setter magen "i gang". Spiser du f.eks. kli, er det veldig viktig å drikke tilstrekkelig. Ellers får du luftsmerter.

Er smertene dine knyttet til kynnere, er det straks litt mer alvorlig. Kynnere skal ikke gjøre vondt i uke 26. Hvis du er usikker, synes jeg du skal ta det opp med din lege/jordmor, så du evt. kan få sjekket om kynnerne har effekt på livmorhalsen. Modning der skal ikke forekomme ennå, men skjer dessverre enkelte ganger hvis kynnerne begynner å få skikkelig kraft.

Du kan sikkert ta samarin, hvis du har erfaring med at det hjelper på luftsmerter. Jeg vil likevel anbefale deg først og fremst å finne ut av hva slags kost som stimulerer til god magefunksjon. Prøv å holde deg unna brus og mat som vanligvis gir luft. Litt mosjon gjør også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...