Gjest klamydia Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hvordan vet jeg hvilke problemer som skyldes overgrep(ene) og hvilke som bare skyldes en "dårlig personlighet"? Alt det som ikke fungerer.. Det er ganske mye, og langt fra alt har med sex/nærhet/intimitet å gjøre. Kan andre problemer som fobier, depresjoner, overforbruk av rus og panikkangst ha sin årsak i overgrep? Nærhet/intimitet er så vanskelig. Jeg kan ikke gi noen en klem, men plutselig kan jeg ha sex med en fremmed mann. Jeg har liksom for mye og for lite grenser på en gang. Er det vanlig å være så inkonsekvent og "delt"?? Jeg har inntrykk av at dere andre som har opplevd overgrep er mye mer enten eller.. tar jeg feil kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Har ikke opplevd overgrep selv, men har en datter som ble misbrukt da hun var lita. For hun resultert det i en personlighetsforstyrrelse. Alt det du beskriver kan helt sikkert være et resultat av overgrep. Det med "dårlig" personlighet tror jeg iallfall ikke noe på! Får du hjelp til å bearbeide det du har opplevd? GODT NYTTÅR, forresten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-478965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
azoria Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 mitt problem er at jeg enda ikke vet. men den tiende skal jeg kanskje få vite .. kan fortelle litt om mine "symptomer" og det som gjorde at jeg mistenker misbruk.. da jeg var 15-16 ble jeg deprimert. begynte å skade meg selv, gjerne i forbindelse med alkohol. (tilsynelatende uten grunn) kunne, og kan, bli forferdelig sint for små ting, og ødelegge ting, møbler ol som står i veien. jeg begynte å "se" ting inni hodet, et mørkt rom og noen som holder meg fast, det gjør forferdelig vondt. da jeg fikk min første kjæreste hadde jeg store problemer med sex og nærhet. kunne være veldig kosete inntil et visst punkt, da trakk jeg meg unna og inn i meg selv. tilsammen var det disse tingene og noen fler, faktisk, som gjør at jeg skal til behandling når jeg kommer tilbake til skolen. håper noen har kommentarer til meg, for jeg er VELDIG forvirret. har jo fortsatt håp om at ingenting har skjedd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
azoria Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 jeg håper selvfølgelig også at du finner ut hva som skjer med deg.. hvis du, eller noen av dere andre, vil sende meg en e-mail ville jeg blitt veldig glad, fordi jeg har ingen jeg kan snakke med om dette her jeg er nå.. ønsker dere alle sammen det beste! godt nytt år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ScarTissue Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Kjære deg! Jeg tror det finnes like mange forskjellige reaksjonsmåter mht. overgrep som det finnes forskjellige personligheter... Jeg kjenner meg igjen i noe av det du opplever.. Jeg kan plutselig få vansker med nærkontakt mens andre ganger er det ikke et problem i det hele tatt. Jeg har konsentrasjonvansker, av og til har jeg dårlig impulskontroll. Dette har ikke noe med dårlig personlighet å gjøre! Det er iallefall sikkert, kanskje er det en kombinasjon av den jeg er og det jeg har opplevd.. Det er jo det som er det individuelle mennesket generelt, Hvis jeg hadde opplevd andre ting gjennom livet hadde jeg sikkert hatt en annen måte å være meg på. ine opplevelser gjennom livet har gitt meg noen negative sider, men det har også gitt meg positive sider, og det er de positive jeg vil jobbe med å utvikle. Jeg vet ikke om dette svaret gjorde deg noe klokere.. det ble visst litt rotete.. men, uansett, Dine problemer bunner ikke i dårlig personlighet! klem fra Scar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg ser på meg selv at mange reaksjoner jeg har har sammenheng med overgrep jeg har opplevd. Men - det er ikke alle reaksjonene som er kun pga overgrep om du skjønner. Jeg ha alltid hatt hva man kan kalle for spiseproblemer - det vil si, jeg har alltid hatt problemer med å spise sammen med endel mennesker. Etter overgrep ble disse problemene bare enda verre og utviklet seg til anorexia. Det sliter jeg heldigvis ikke med mer nå, men jeg har fremdeles spiseproblemene - noe jeg ikke vil sette i forbindelse med overgrep egentlig. Jeg har mange sånne sider som jeg sikkert hadde før jeg ble voldtatt, men som bare har blitt verre etterpå, pluss at jeg har fått nye ting jeg har blitt redd for som har klar sammenheng med overgrep. Så - det er mine reaksjoner som følge av mine både positive og negative opplevelser opp gjennom årene. Andre som hadde opplevd det samme som meg, kan få helt andre reaksjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klamydia Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har ikke opplevd overgrep selv, men har en datter som ble misbrukt da hun var lita. For hun resultert det i en personlighetsforstyrrelse. Alt det du beskriver kan helt sikkert være et resultat av overgrep. Det med "dårlig" personlighet tror jeg iallfall ikke noe på! Får du hjelp til å bearbeide det du har opplevd? GODT NYTTÅR, forresten! Godt nyttår til deg også! :-) Jeg får ikke noe hjelp, har vel ikke helt innsett at jeg trenger hjelp heller.. Men tenker mer og mer på det at det kanskje er på tide å la maskene falle... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klamydia Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 mitt problem er at jeg enda ikke vet. men den tiende skal jeg kanskje få vite .. kan fortelle litt om mine "symptomer" og det som gjorde at jeg mistenker misbruk.. da jeg var 15-16 ble jeg deprimert. begynte å skade meg selv, gjerne i forbindelse med alkohol. (tilsynelatende uten grunn) kunne, og kan, bli forferdelig sint for små ting, og ødelegge ting, møbler ol som står i veien. jeg begynte å "se" ting inni hodet, et mørkt rom og noen som holder meg fast, det gjør forferdelig vondt. da jeg fikk min første kjæreste hadde jeg store problemer med sex og nærhet. kunne være veldig kosete inntil et visst punkt, da trakk jeg meg unna og inn i meg selv. tilsammen var det disse tingene og noen fler, faktisk, som gjør at jeg skal til behandling når jeg kommer tilbake til skolen. håper noen har kommentarer til meg, for jeg er VELDIG forvirret. har jo fortsatt håp om at ingenting har skjedd... Håper du finner ut av hva som plager deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klamydia Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Kjære deg! Jeg tror det finnes like mange forskjellige reaksjonsmåter mht. overgrep som det finnes forskjellige personligheter... Jeg kjenner meg igjen i noe av det du opplever.. Jeg kan plutselig få vansker med nærkontakt mens andre ganger er det ikke et problem i det hele tatt. Jeg har konsentrasjonvansker, av og til har jeg dårlig impulskontroll. Dette har ikke noe med dårlig personlighet å gjøre! Det er iallefall sikkert, kanskje er det en kombinasjon av den jeg er og det jeg har opplevd.. Det er jo det som er det individuelle mennesket generelt, Hvis jeg hadde opplevd andre ting gjennom livet hadde jeg sikkert hatt en annen måte å være meg på. ine opplevelser gjennom livet har gitt meg noen negative sider, men det har også gitt meg positive sider, og det er de positive jeg vil jobbe med å utvikle. Jeg vet ikke om dette svaret gjorde deg noe klokere.. det ble visst litt rotete.. men, uansett, Dine problemer bunner ikke i dårlig personlighet! klem fra Scar. Jeg ser mange skriver her inne og virker som om de kjenner seg selv så godt og vet at det de føler og sliter med har sammenheng med overgrepene. Jeg føler veldig sjelden direkte at det har med det å gjøre, men problemer har dukket opp med jevne mellomrom. Noen ganger har jeg opplevd at andre har gjettet at jeg har vært utsatt for overgrep, mens jeg selv ikke har koblet reaksjonen min med det. Tilfeldig? De som har gjettet det er en jordmor, en venn og en kjæreste. Jeg har alltid trodd jeg er så sterk og flink og kan leve med dette men kanskje jeg bare fortrenger det egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klamydia Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg ser på meg selv at mange reaksjoner jeg har har sammenheng med overgrep jeg har opplevd. Men - det er ikke alle reaksjonene som er kun pga overgrep om du skjønner. Jeg ha alltid hatt hva man kan kalle for spiseproblemer - det vil si, jeg har alltid hatt problemer med å spise sammen med endel mennesker. Etter overgrep ble disse problemene bare enda verre og utviklet seg til anorexia. Det sliter jeg heldigvis ikke med mer nå, men jeg har fremdeles spiseproblemene - noe jeg ikke vil sette i forbindelse med overgrep egentlig. Jeg har mange sånne sider som jeg sikkert hadde før jeg ble voldtatt, men som bare har blitt verre etterpå, pluss at jeg har fått nye ting jeg har blitt redd for som har klar sammenheng med overgrep. Så - det er mine reaksjoner som følge av mine både positive og negative opplevelser opp gjennom årene. Andre som hadde opplevd det samme som meg, kan få helt andre reaksjoner. Men hvordan vet du at spiseproblemene ble verre pga at du ble voldtatt? BLe det liksom verre over natta bare? Spør sikkert dumt nå. Jeg er bare så usikker på alt og begynner å lure på om jeg har "fortrengt" i mange år (selv om jeg tror jeg husker alt som har hendt, har jeg brukt mye krefter på å bagatellisere og uvesentliggjøre er det jeg mener). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Men hvordan vet du at spiseproblemene ble verre pga at du ble voldtatt? BLe det liksom verre over natta bare? Spør sikkert dumt nå. Jeg er bare så usikker på alt og begynner å lure på om jeg har "fortrengt" i mange år (selv om jeg tror jeg husker alt som har hendt, har jeg brukt mye krefter på å bagatellisere og uvesentliggjøre er det jeg mener). Nei, ble ikke verre over natta sånn sett. Men fra før av slet jeg stort sett bare med spising sammen med masse folk. Etter voldtekten følte jeg meg skitten og ekkel. Konstant kvalm. Orket ikke å spise til å begynne med, så gikk det over til at jeg bare ikke skulle spise fordi jeg følte meg skitten og ekkel. Hmm..klarer ikke å finne noen annen måte å forklare det på... Bare vet liksom at det var pga voldtekten at det ble sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
azoria Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Godt nyttår til deg også! :-) Jeg får ikke noe hjelp, har vel ikke helt innsett at jeg trenger hjelp heller.. Men tenker mer og mer på det at det kanskje er på tide å la maskene falle... jeg vet at jeg aldri kommer til å fortelle foreldrene mine dette. tror jeg ... jeg gjør dette for min egen del. jeg gjør det fordi jeg er livredd for å fortsette å ødelegge forhold til gutter jeg egentlig er utrolig glad i, men ikke klarer å vise på rett måte sånn at alt bare blir feil og jeg blir alene igjen.. jeg har ALLTID dårlig samvittighet for noe. alltid. gjerne noe som ikke er min egen feil en gang. og fordi jeg har det jævlig. det orker jeg ikke mer.. må prøve nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87669-skadet/#findComment-479873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.