Gå til innhold

Gjenoppta p-pillebruk? /Dr. Moen


Gjest Maddikken

Anbefalte innlegg

Gjest Maddikken

Jeg går og lurer på om jeg skal begynne på p-piller igjen.

Jeg er i slutten av 30-årene, har ikke vært gravid før og det er i hvertfall 6-7 år siden jeg sluttet å bruke pillen etter mange års bruk.

Da jeg brukte p-piller brukte jeg Marvellon og før det Trionetta. Grunnen til at jeg sluttet å bruke dem var at jeg fikk blødninger som kunne vare opptil 50 dager i strekk.

Finnes det noen mulighet for å gjenoppta bruk av p-piller og unngå blødningsforstyrrelser? Har innholdet i pillene forandret seg siden sist jeg brukte dem?

Tidligere var det mye snakk om kombinasjonen p-piller, over 35 år og røyking. Er dette fremdeles en kombinasjon man ikke anbefaler? Jeg trenger sikker prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...