Gå til innhold

Øresus, AD, hodet mitt BRÅKER!


snufseguri

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål, jeg. Har lest innleggene om tinnitus/øresus. Etter at jeg begynte med Zoloft har jeg hatt ganske kraftig øresus (6 mnd.). Det kom helt spontant en kveld jeg hadde lagt meg. Det begynte meg en intens piping. Dette plaget meg hele sommeren.

Etter hvert har det gått mer over til susing, og noen ganger piper det, men andre ganger ringer det. Noen ganger høres det ut som musikk!

Jeg hører suset når jeg ser på TV og liknende også, så det er ganske høyt. Og det er veldig irriterende å høre på dette bråket når jeg har lagt meg om kvelden, og det egentlig er stille rundt meg.

Fastlegen har sjekket ørene mine, og fant ikke noe unormalt.

Jeg er ikke 100% sikker på at Zoloften har skylda, men det var jo litt merkelig at det startet da jeg begynte med Zoloft.

Hva tror NHD/andre om dette?

Vil dette bråket (ja, det er virkelig bråkete) forsvinne hvis jeg slutter med Zoloft? (Hvilket jeg sikkert ikke får lov til av psykiateren...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, snufseguri...

Beklager hvis jeg har "gravd opp" et problem du var iferd med å "jobbe bort"...det var ikke meningen...?

Jeg har som sagt , hatt øresus av overkommelig grad de siste 7/8 årene.

Jeg fikk det som følge av en nabounge som på død og liv skulle hyle om kapp med en stikksag jeg holdt på med ute på terrassen.....var ille de første to-tre månedene,og det var mange netter jeg lå og forbannet den ungen opp og ned i timesvis....

Jeg hadde i utgangspunktet "vent" meg til den og trodde jeg hadde den under kontroll...plaget meg ikke noe særlig....

Inntil jeg begynte med Remeron..... Etter tredje dagen brøt rene helvete løs.....!

Jeg, for min del er nå 100% sikker på at det er Remeron som er årsaken....selv om det ikke er omtalt som bivirkning i Felleskatalogen.

Har også lest i Felleskatalogen på "Zoloft" -og det er heller ikke nevnt som bivirkning der....men alt har en sammenheng...kjemialier går løs på indre organer (lever, nyrer m.m) som igjen har forbindelse med øyne og ører....hvis du ikke kan slutte med meds, eller bytte (?) ...kan det godt hende at akupunktur/soneterapi kan hjelpe deg en god del....?

Tror ihvertfall det har hjulpet meg å holde ting i sjakk...har vært til behandling 3-4 ggr. i året.

Blir vel å ta en tur til soneterapeuten i løpet av denne uken...samtidig som jeg legger pillen på hylla en stund....se om det hjelper...?

Jeg kommer til å si ifra hvodan det går etterhvert her på D.O.L ...:-)

Hvis du har søvnproblemer, kan du jo prøve å "maskere" lyden, enten med noe behagelig musikk, eller noe annet som gir fra seg en form for monoton støy..som du klarer å sovne til , selvsagt...

Kontakter du en øre/nese/halsspesialist , kan du be om å få en såkalt "støypute" - en hodepute som gir fra seg justerbar støy....disse må du hente selv på hjelpemiddelsentralen....hvis du bor i Oslo,da...(?)

Der får du sikkert flere tilbud...(støymaskerer/psykomotorisk terapi m.m ) - vurder dem etter beste evne..og velg det som passer deg.....

Håper du finner en løsning, da jeg vet at det kan være et helvete....

Vil også ønske deg et Godt Nytt År...:-)

og god natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, snufseguri...

Beklager hvis jeg har "gravd opp" et problem du var iferd med å "jobbe bort"...det var ikke meningen...?

Jeg har som sagt , hatt øresus av overkommelig grad de siste 7/8 årene.

Jeg fikk det som følge av en nabounge som på død og liv skulle hyle om kapp med en stikksag jeg holdt på med ute på terrassen.....var ille de første to-tre månedene,og det var mange netter jeg lå og forbannet den ungen opp og ned i timesvis....

Jeg hadde i utgangspunktet "vent" meg til den og trodde jeg hadde den under kontroll...plaget meg ikke noe særlig....

Inntil jeg begynte med Remeron..... Etter tredje dagen brøt rene helvete løs.....!

Jeg, for min del er nå 100% sikker på at det er Remeron som er årsaken....selv om det ikke er omtalt som bivirkning i Felleskatalogen.

Har også lest i Felleskatalogen på "Zoloft" -og det er heller ikke nevnt som bivirkning der....men alt har en sammenheng...kjemialier går løs på indre organer (lever, nyrer m.m) som igjen har forbindelse med øyne og ører....hvis du ikke kan slutte med meds, eller bytte (?) ...kan det godt hende at akupunktur/soneterapi kan hjelpe deg en god del....?

Tror ihvertfall det har hjulpet meg å holde ting i sjakk...har vært til behandling 3-4 ggr. i året.

Blir vel å ta en tur til soneterapeuten i løpet av denne uken...samtidig som jeg legger pillen på hylla en stund....se om det hjelper...?

Jeg kommer til å si ifra hvodan det går etterhvert her på D.O.L ...:-)

Hvis du har søvnproblemer, kan du jo prøve å "maskere" lyden, enten med noe behagelig musikk, eller noe annet som gir fra seg en form for monoton støy..som du klarer å sovne til , selvsagt...

Kontakter du en øre/nese/halsspesialist , kan du be om å få en såkalt "støypute" - en hodepute som gir fra seg justerbar støy....disse må du hente selv på hjelpemiddelsentralen....hvis du bor i Oslo,da...(?)

Der får du sikkert flere tilbud...(støymaskerer/psykomotorisk terapi m.m ) - vurder dem etter beste evne..og velg det som passer deg.....

Håper du finner en løsning, da jeg vet at det kan være et helvete....

Vil også ønske deg et Godt Nytt År...:-)

og god natt...

Takk for svar, og godt nytt år til deg også, Tristian!

Joda, jeg har søvnproblemer også, men det er ikke bare susinga sin skyld. Har så mange tanker, tvangstanker og tvangshandlinger, utallige oppvåkninger i løper av natten, mareritt og bla, bla, bla...

Skal til en homeopat om noen uker, får se hva han kan tilby av behandlinger. Gruer meg litt, er så lei av å fly rundt til all slags leger og undersøkelser.

Har tenkt litt på om øresuset kommer stress og depresjon. Vet ikke helt, jeg.

Jeg blir ikke vant til støyet heller, enda jeg har hatt det siden mai...

Håper det går bedre meg snart, da! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og godt nytt år til deg også, Tristian!

Joda, jeg har søvnproblemer også, men det er ikke bare susinga sin skyld. Har så mange tanker, tvangstanker og tvangshandlinger, utallige oppvåkninger i løper av natten, mareritt og bla, bla, bla...

Skal til en homeopat om noen uker, får se hva han kan tilby av behandlinger. Gruer meg litt, er så lei av å fly rundt til all slags leger og undersøkelser.

Har tenkt litt på om øresuset kommer stress og depresjon. Vet ikke helt, jeg.

Jeg blir ikke vant til støyet heller, enda jeg har hatt det siden mai...

Håper det går bedre meg snart, da! : )

Jeg mener, håper det går bedre med DEG, da! Jeg skrev meg i stedet, det var jo ikke meningen. (Ikke for det, jeg håper jo selvfølgelig at det skal gå bedre med meg også...hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...