Gå til innhold

fyfaen jeg skal slutte i terapi


Gjest sdfsdf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kjhkjh

Vil du ikke slutte opp med å kutte deg selv da?

Hvorfor ikke gi terapien et forsøk?

fordi jeg er uansett baqre ute etter sympati og opppmerksomhet sier jo alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg er uansett baqre ute etter sympati og opppmerksomhet sier jo alle

Er det du som skrev at du ville ha en pille fordi du kutter opp deg selv nå?

Alle mennesker har behov for oppmerksomhet, sympati og kjærlighet.

Fint om man kan oppnå dette uten å kutte seg selv.

Påstår ikke at det er din grunn, men det er jo tydelig at du har det vanskelig.

Håper du kan få noe hjelp av de rundt deg eventuelt noen profesjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som skrev at du ville ha en pille fordi du kutter opp deg selv nå?

Alle mennesker har behov for oppmerksomhet, sympati og kjærlighet.

Fint om man kan oppnå dette uten å kutte seg selv.

Påstår ikke at det er din grunn, men det er jo tydelig at du har det vanskelig.

Håper du kan få noe hjelp av de rundt deg eventuelt noen profesjonelle.

Hva mener du er den EGENTLIGE grunnen da?

Og har du noe du kan gjøre i stedet for å skade deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xsdvxcv

Hva mener du er den EGENTLIGE grunnen da?

Og har du noe du kan gjøre i stedet for å skade deg?

er ingen egentlig grunn annet enn at jeg dritsint og jeg får lyst til å kutte meg. om folk kan nevne de har søvnproblemer uten å bli sett på som oppmerksomhetssyk, åffer i hælvete kan ikke noen nevne de kutter seg uten å bli sett på som det. faen . jaja jeg gir helvete faen.

jeg kan ikke mere for at jeg har lyst til å kutte meg, enn andre har for at de har problemer med å sove.- helvetes faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ingen egentlig grunn annet enn at jeg dritsint og jeg får lyst til å kutte meg. om folk kan nevne de har søvnproblemer uten å bli sett på som oppmerksomhetssyk, åffer i hælvete kan ikke noen nevne de kutter seg uten å bli sett på som det. faen . jaja jeg gir helvete faen.

jeg kan ikke mere for at jeg har lyst til å kutte meg, enn andre har for at de har problemer med å sove.- helvetes faen.

Jeg har aldri hatt behov for eller lyst til å kutte meg, så jeg kan ikke "forstå deg" slik en annen selvskader gjør.

Men!

Jeg har hatt søvnproblemer og å bestemme seg for å sove, er ikke like lett som å bestemme seg for å gjøre hva som helst annet.

Du sovner kun om du er avslappet nok.

Å skade seg selv er en viljeshandling. Du er ikke bevisstløs der du sitter.

Du har et valg. Du kan faktisk la være.

Jeg syns ikke synd på deg, men ja - du har fått min oppmerksomhet.

Håper du kan slutte å skade deg, og takle "problemet" på en annen måte.

Da vil du slippe å få kommentarer om at du øsnker oppmerskomhet og sympati, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xcvxcv

Jeg har aldri hatt behov for eller lyst til å kutte meg, så jeg kan ikke "forstå deg" slik en annen selvskader gjør.

Men!

Jeg har hatt søvnproblemer og å bestemme seg for å sove, er ikke like lett som å bestemme seg for å gjøre hva som helst annet.

Du sovner kun om du er avslappet nok.

Å skade seg selv er en viljeshandling. Du er ikke bevisstløs der du sitter.

Du har et valg. Du kan faktisk la være.

Jeg syns ikke synd på deg, men ja - du har fått min oppmerksomhet.

Håper du kan slutte å skade deg, og takle "problemet" på en annen måte.

Da vil du slippe å få kommentarer om at du øsnker oppmerskomhet og sympati, også.

jeg ønsker ikke å slutte å kutte meg, og jeg kan ikke velge å slutte å ønske det. da er det heller ingen grunn til at jeg skal slutte å gjøre det. om noen har noe i mot det og tror jeg vil ha oppmerksomhet, får de heller dra til helvete å la meg i være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingen egentlig grunn annet enn at jeg dritsint og jeg får lyst til å kutte meg. om folk kan nevne de har søvnproblemer uten å bli sett på som oppmerksomhetssyk, åffer i hælvete kan ikke noen nevne de kutter seg uten å bli sett på som det. faen . jaja jeg gir helvete faen.

jeg kan ikke mere for at jeg har lyst til å kutte meg, enn andre har for at de har problemer med å sove.- helvetes faen.

Hvorfor er du så sint?

Prøv å tenk over det, og plasser skylda der den hører hjemme.

Mange som skader seg selv, gjør det fordi de er plaget med vonde hendelser og følelser fordi andre har gjort dem vondt.

Hvorfor skal man ta igjen dette på seg selv? Det blir jo dobbelt opp!

Her kommer jo dette med terapi inn i bildet. Gjennom terapien skal en lære å leve med sin fortid og å takle hverdagen på en god måte.

Å skade seg selv er ikke noen god måte å takle problemer på i lengden.

Håper du ikke slutter i terapi.

De som motarbeider deg skal du ikke bry deg om, de sier sånt fordi de ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ønsker ikke å slutte å kutte meg, og jeg kan ikke velge å slutte å ønske det. da er det heller ingen grunn til at jeg skal slutte å gjøre det. om noen har noe i mot det og tror jeg vil ha oppmerksomhet, får de heller dra til helvete å la meg i være i fred.

Hvis du ikke vil at folk skal bry seg, hvorfor skriver du om det her da.

Hvis noen du var glad i skadet seg selv, ville du syns det var helt greit?

En ting er å forstå hvorfor folk gjør som de gjør, noe annet er å godta det.

Jeg vet ikke om jeg forstår, men jeg godtar det i hvert fall ikke.

Håper du kan finne en annen måte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil at folk skal bry seg, hvorfor skriver du om det her da.

Hvis noen du var glad i skadet seg selv, ville du syns det var helt greit?

En ting er å forstå hvorfor folk gjør som de gjør, noe annet er å godta det.

Jeg vet ikke om jeg forstår, men jeg godtar det i hvert fall ikke.

Håper du kan finne en annen måte....

jeg kjenner mange som skader seg, og jeg bare ler av de usle små rispene deres som ikke lager arr en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner mange som skader seg, og jeg bare ler av de usle små rispene deres som ikke lager arr en gang.

Åja.. så det ER oppmerksomhet du er ute etter. Får man også mer sympati om sårene er større?

Nei, nå har du fått nok oppmerksomhet fra meg.

Nå går jeg og legger meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.. så det ER oppmerksomhet du er ute etter. Får man også mer sympati om sårene er større?

Nei, nå har du fått nok oppmerksomhet fra meg.

Nå går jeg og legger meg :)

jeg gir ikke sympati om de er større, jeg gir ikke sympati uansett. men ja jeg ler av folk som påstår de skader seg, når de omtrent ikke lager sår en gang. det betyr ikke at jeg vi ha oppmerksomhet. men tro hva du vil og drøm søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er det en tilfeldig bekjents mening som skal bestemme om du skal gå i terapi eller ikke?

Hva med din egen mening?

Hva med råd fra behandleren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imodus

Hva har det med å slutte i terapi å gjøre?

Det var jo ikke behandleren din som sa det...

Synes det høres ut som du har god grunn til å gå i terapi. Du er ikke helt i balanse når du får slike reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imodus

fordi jeg er uansett baqre ute etter sympati og opppmerksomhet sier jo alle

Å kutte seg eller skade seg selv på andre måter er et rop om hjelp. Eller om oppmerksomhet. Å bli sett. Eller omtanke.

Det er iallefall et godt tegn på at vedkommende ikke har det bra. Det sier seg jo selv.

Terapi kan avhjelpe slikt. Terapi kan også hjelpe deg til å ikke ta deg nær av det andre sier til deg. Alle mennesker har forskjellige meninger om forskjellige ting. Hvorfor ikke stole mer på hva du selv føler, og diskutere dette med terapeuten din?

Kommer han og du fram til at du kanskje er for ubalansert, finnes det medisiner som kan gi deg litt ro innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imodus

jeg ønsker ikke å slutte å kutte meg, og jeg kan ikke velge å slutte å ønske det. da er det heller ingen grunn til at jeg skal slutte å gjøre det. om noen har noe i mot det og tror jeg vil ha oppmerksomhet, får de heller dra til helvete å la meg i være i fred.

Hvis du ikke hadde hatt problemer med at du kuttet deg, så hadde du ikke skrevet om det her. Da hadde det ikke vært noe problem for DEG. men kun for de som prøvde å få deg til å slutte.

Det at du i det hele tatt bryr deg om andres reaksjoner på dine handlinger, er et tegn på at du ikke er fornøyd med tingenes situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish/sfsdfsfdfs

Å kutte seg eller skade seg selv på andre måter er et rop om hjelp. Eller om oppmerksomhet. Å bli sett. Eller omtanke.

Det er iallefall et godt tegn på at vedkommende ikke har det bra. Det sier seg jo selv.

Terapi kan avhjelpe slikt. Terapi kan også hjelpe deg til å ikke ta deg nær av det andre sier til deg. Alle mennesker har forskjellige meninger om forskjellige ting. Hvorfor ikke stole mer på hva du selv føler, og diskutere dette med terapeuten din?

Kommer han og du fram til at du kanskje er for ubalansert, finnes det medisiner som kan gi deg litt ro innvendig.

hva faen vet du om grunnen til at jeg kuttet??? hvilken jævla rett har du til å si at jeg gjør det for oppmerksomhet??? nå har jeg arr på kroppen som faen IKKE går bort, og da skal det alltid være der og om folk ser det, så skal ALLE tenke "SE HVEM SOM ER SÅ GAL FOR OPPMERKSOMHET AT HUN KUTTET SÅ OPP!!" det var for helvete ikke derfor, og om alle skal tro det pga disse arrene vil helvete ikke jeg leve lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom "en eller annen" kom med en dum uttalelse syns jeg ikke det skal avgjøre din terapi, så jeg syns ikke du skal slutte pga en tåpelig kommentar.

Uansett hvilken grunn du skader deg selv for, så er det bare positivt om du får litt veiledning til å finne ut av det.

Drit i hva andre sier. Inni deg vet du jo selv hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Selvom "en eller annen" kom med en dum uttalelse syns jeg ikke det skal avgjøre din terapi, så jeg syns ikke du skal slutte pga en tåpelig kommentar.

Uansett hvilken grunn du skader deg selv for, så er det bare positivt om du får litt veiledning til å finne ut av det.

Drit i hva andre sier. Inni deg vet du jo selv hvordan det er.

ok takk carma du har rett!!! du er klok! takk jeg skal ike slutte klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...