Gå til innhold

Hard avføring og dårlig matlyst

Anbefalte innlegg

Gjest mamman til gullungen

Datteren min på 5 år er plaget av forstoppelse og smerter i forbindelse med avføring.

Vi har vært hos lege flere ganger , men alt de sier er at vi skal spise grovt brød ,frukt ,grønnsaker og drikke mye. I tilegg skal hun ta en olje for magen. MEN dette hjelper ikke ! Hun drikker ikke melk. Nå synes jeg hun er blitt så tynn og hun orker ikke å spise noe særlig.

Kan hun være allergisk for noen slags mat ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8772-hard-avf%C3%B8ring-og-d%C3%A5rlig-matlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, spes.immunologi

Kjære mamman til gullungen

Forstoppelse er svært vanlig hos små barn og kan være riktig plagsomt. Det er selvfølgelig riktig at hun skal bruke fiberholdig kost, men det er ikke alltid det er nok. Det er ikke veldig sannsynlig at årsaken ligger i matallergi, mer sannsynlig er det at det er forstoppelsen i seg selv som er problemet. Jeg vil anbefale deg å prøve et middel som er såkaldt romoppfyllende, dvs øker væskemengden i tarmen slik at avføringen blir løsere. Et slikt middel er Lactulose eller Duphalac som det også kan hete. Det gis vanligvis om kvelden og du må gi det noen dager før det begynner å virke. Fortsett i en - to uker for å være sikker på at magen kommer i orden igjen. Et slikt middel kan du eventuelt bruke igjen hvis problemene kommer tilbake. Dette er et helt naturlig produkt og ikke skadelig for tarmen hvis det brukes riktig.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...