Gå til innhold

Fylleangst


Gjest Teamster

Anbefalte innlegg

Gjest Teamster

Jeg sliter litt med angst og depresjoner dagen etter fest, noen som kjenner seg igjen? Hva erfarer dere? For meg er dette et ikke alt for stort problem, men jeg er redd at det skal utvikle seg til noe alvorlig etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er helt normalt, men etterhvert blir man vant til det. Jeg gjorde i minste det, og nå har jeg ikke opplevd fylleangst på flere år.

Det hele er psykisk. Altså er det bare et problem som må løses. For min del løste jeg det ved noen enkle grep:

1. Aldri drikk deg så full at du ikke husker noe.

2. Ikke sov på dagen, dagen derpå. Jeg pleide å få denne angsten når jeg våknet etter en time i køya.

3. Drikke MYE vann før du legger deg, og enda mer når du våkner på morgenen. Ta så litt vitaminer for å motvirke vitaminmangelen tidlig på morgenen (hvis du f.eks. våkner klokka åtte og må på do), og ta to paracet sammen med vannet. Legg deg så igjen.

4. Stå opp så sent som mulig dagen derpå.

5. Merker du at fylleangsten ligger og lurer i bakgrunnen så gjør noe sammen med andre. Jeg har aldri fått denne angsten når jeg har vært sammen med andre. Det viktige er at du ikke tenker.

6. Hvis ingenting funker, ring noen kompiser og stikk på kafè. Drikk da to øl og en cognac.

Men det viktigste av alt er å ikke drikke seg så full at du får blackout, og gjør dumme ting. Min angst kom av dumme ting jeg gjorde, og som jeg opplevde som flashbacks dagen derpå. Derfor sluttet jeg å drikke meg så full at jeg gjorde veldig flaue ting.

Etterhvert vil for øvrig terskelen for hva som er "flaue ting", stige kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er helt normalt, men etterhvert blir man vant til det. Jeg gjorde i minste det, og nå har jeg ikke opplevd fylleangst på flere år.

Det hele er psykisk. Altså er det bare et problem som må løses. For min del løste jeg det ved noen enkle grep:

1. Aldri drikk deg så full at du ikke husker noe.

2. Ikke sov på dagen, dagen derpå. Jeg pleide å få denne angsten når jeg våknet etter en time i køya.

3. Drikke MYE vann før du legger deg, og enda mer når du våkner på morgenen. Ta så litt vitaminer for å motvirke vitaminmangelen tidlig på morgenen (hvis du f.eks. våkner klokka åtte og må på do), og ta to paracet sammen med vannet. Legg deg så igjen.

4. Stå opp så sent som mulig dagen derpå.

5. Merker du at fylleangsten ligger og lurer i bakgrunnen så gjør noe sammen med andre. Jeg har aldri fått denne angsten når jeg har vært sammen med andre. Det viktige er at du ikke tenker.

6. Hvis ingenting funker, ring noen kompiser og stikk på kafè. Drikk da to øl og en cognac.

Men det viktigste av alt er å ikke drikke seg så full at du får blackout, og gjør dumme ting. Min angst kom av dumme ting jeg gjorde, og som jeg opplevde som flashbacks dagen derpå. Derfor sluttet jeg å drikke meg så full at jeg gjorde veldig flaue ting.

Etterhvert vil for øvrig terskelen for hva som er "flaue ting", stige kraftig.

"Etterhvert vil for øvrig terskelen for hva som er "flaue ting", stige kraftig."

Det tror jeg på! Det er vel ikke så mye som får deg til å rødme lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etterhvert vil for øvrig terskelen for hva som er "flaue ting", stige kraftig."

Det tror jeg på! Det er vel ikke så mye som får deg til å rødme lenger...

"Det tror jeg på! Det er vel ikke så mye som får deg til å rødme lenger..."

Joa, det er et og annet som kan gjøre meg flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det tror jeg på! Det er vel ikke så mye som får deg til å rødme lenger..."

Joa, det er et og annet som kan gjøre meg flau.

Fortell, fortell!!!

Neida, du kan få holde det for deg selv. Bare positivt å høre at du ikke er fullt så tykkhudet som jeg trodde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell, fortell!!!

Neida, du kan få holde det for deg selv. Bare positivt å høre at du ikke er fullt så tykkhudet som jeg trodde :-)

Jeg er faktisk ikke tykkhudet i det hele tatt. Har til og med grått i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk ikke tykkhudet i det hele tatt. Har til og med grått i år!

"Har til og med grått i år!"

Allerede??!?

Eller tenker du fortsatt i 2002-tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har til og med grått i år!"

Allerede??!?

Eller tenker du fortsatt i 2002-tid?

Jeg er veldig følsom, en mann av nåtiden, så jeg tenker selvsagt på 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undertegnet

Jeg er faktisk ikke tykkhudet i det hele tatt. Har til og med grått i år!

Fordi du syntes synd på deg selv da heller?

Skulle ikke du skifte nick forresten? Kanskje det er en annen som nå skriver under ditt gamle nick.

Ikke godt å vite! Vi har jo bare noen bokstaver, kalt nick, å gå etter. Om det står 'ikke undertegnet' eller SierDuDet så kan det jo være noen som er ute etter å lure oss trill rundt.

Du må ikke spøke med nickbytte, vet du. Slike ting blir tatt alvorlig her på DOL har jeg lagt merke til.

For anledningen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig følsom, en mann av nåtiden, så jeg tenker selvsagt på 2003.

Trøste, trøste...

Bare gråt på skulderen min du...

Ellers så er jeg så gammeldags at jeg har sansen for menn som ikke bare "myke", men har litt substans også...

Ikke at jeg mistenker deg for kun å være myk tvers igjennom, det er jo bare et par innlegg siden jeg tok deg for å være tykkhudet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste, trøste...

Bare gråt på skulderen min du...

Ellers så er jeg så gammeldags at jeg har sansen for menn som ikke bare "myke", men har litt substans også...

Ikke at jeg mistenker deg for kun å være myk tvers igjennom, det er jo bare et par innlegg siden jeg tok deg for å være tykkhudet ;-)

Jeg er en rå kombinasjon av myk og tøff.

Begravde en kompis med kreft i dag. Det ble for mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en rå kombinasjon av myk og tøff.

Begravde en kompis med kreft i dag. Det ble for mye for meg.

"Jeg er en rå kombinasjon av myk og tøff."

Mmm mindrømme-mann er også sånn...

"Begravde en kompis med kreft i dag. Det ble for mye for meg." Låner fortsatt ut skulderen og kondulerer. En trist avslutning på det gamle året og inngang til det nye. Han døde kansje i romjula da?

Bare gråt du. Det er lov når sånt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...