Gå til innhold

Hjelp


Gjest Charl1e

Anbefalte innlegg

Gjest Charl1e

Er alvorlig deprimert. Tenker mye, gjør (fysisk) lite. Er rastløs, gråter MYE, verden ser ut som et mørkt sted, og skjønner abselutt ikke meningen med livet (noen som gjør det?), og har enkelte ganger LETTERE skaddet meg selv. Det følels som det bare blir verre og verre for hver dag.

Har en samboer som jeg elsker over alt på jord, men dette går virkelig ut over lykken i forholdet.

Noen råd? Hvordan får man psykolog? Hva må til før man innlegges? Hjelper egentlig "lykkepillen"? Og blir man lett avhengig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hæ åffer er innlegget mitt fjerna da?

Å si, til en person som lider av alvorlig depresjon at meningen med livet er å dø, er rimelig destruktivt.

Sånne kommentarer ville ihvertfall ikke jeg satt pris på om jeg var på bunnen. Og jeg vet hvordan det er, faktisk.

Jeg har dessverre ingen god definisjon på meninga med livet, men jeg VET at det går an å bli frisk, og jeg vet at man kan finne mening, selv i en meningsløs situasjon.

Å dyrke det negative kommer man uansett ingen vei med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne legges inn må du gå gjennom fastlegen din. Det samme gjelder om du vil til psykiater eller psykolog.

Hvis du føler deg veldig dårlig, bør du kontakte lege fortest mulig for å vurderes til innleggelse.

Ta heller i litt når du forteller hvordan du har det, enn å holde tilbake.

Om du gir uttrykk for at du er søvnløs, tenker på selvmord og har hallunisasjoner/vrangforestillinger så vil jeg tro det er bra begrunnelser for å legges inn.

Det er fritt sykehusvalg så du kan i prinsippet legges inn hvor du vil, om de har plass til deg.

Håper du finner ut av det og at det går over snart. :)

Been there done that.

For de fleste så går det over, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

hæ åffer er innlegget mitt fjerna da?

Det var som soleil skriver under her, for destruktivt. Det var to innlegg fra deg som ble slettet av samme årsak. Tenk igjennom hvordan det du skriver kan bli oppfattet av andre før du sender, særlig når du svarer på innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Det var som soleil skriver under her, for destruktivt. Det var to innlegg fra deg som ble slettet av samme årsak. Tenk igjennom hvordan det du skriver kan bli oppfattet av andre før du sender, særlig når du svarer på innlegg.

ok

unnskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...