Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 32 år, og har hatt dette problemet siden jeg var i 8-10 års alderen.

Har et kjempeproblem med at jeg svetter utrolig mye, mest skjemmende er i ansiktet, hodebunn, nakke og i armhulene.

Jeg svetter når jeg er i ro (armhuler). Den miste anstrengelse gjør at jeg svetter i ansiktet/hodet. f.eks. når jeg vasker opp, blir litt stresset, eller er på badet og gjør meg i stand. Ved større anstrengelser som f.eks husarbeid eller trening, svetter jeg over hele kroppen. Jeg kan f.eks. danse en dans og det ser ut som om jeg nettopp har dusjet og vasket håret (det drypper av håret mitt), og må alltid gå rundt med en haug med servietter. Selv når jeg går ute på kalde vinterdager, hvor jeg i utgangspunktet synes det er kaldt ute, svetter jeg. Sommeren er et mareritt.

Dette er et stort problem for meg, og det er plagsomt.

Lurer på om det er noe som kan gjøres, evt. om det finnes medikamenter for dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8780-svette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til ansa

Dette kan skyldes hormonelle forstyrrelser i det nervesystemet som hovedsaklig styrer denne balansen. Medikamentell behandling kan være et alternativ for å dempe symptomene, men jeg synes en undersøkelse og utredning hos lege bør komme i første omgang!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8780-svette/#findComment-41796
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...