Gå til innhold

Cipramil og angst.


Rørlegger

Anbefalte innlegg

Jeg er plaga med endel angst og fobier blant anna angst for tunneller, kino, og fly.Har også litt angst for sosiale ting og gruer meg til ting som skal skje.For 2 år siden møtte jeg veggen og måtte til lege fordi jeg grudde meg til et kurs som jeg var påmeldt.Der fikk jeg 40 mg Cipramil daglig.Etter et halvt år følte jeg meg litt bedre og begynte og trappe ned. Men når høsten kom begynnte angsten igjen.Og jeg prøvde Efexsor men blei verre av dei og fikk ny dose med Cipramil.Jeg fikk også noen Sobril mot ting som jeg gruer for.Dem virker,men er vanedannende. Jeg går også til en terapaut men det syntes jeg er lite effektivt.Jeg er fortsatt usikker på om Cipramilen virker effektivt og jeg merker lite til bivirkninger Spørsmålet er: Virker Cipramil mot angst, eller finnes det bedre medisin for meg.Jeg er mann i 30 årsalderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

På gruppenivå er Cipramil på linje med de beste medisinene mot angst.

Det er imidlertid individuelle forskjeller på hvilket SSRI som virker best. Kun en utprøving kan gi svaret på hvilket som er best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...