Gå til innhold

Haaravfall 8aaring

Anbefalte innlegg

Til Legen!

I klassen til soennen min paa skolen er det en gutt paa 8aar som har mistet nesten alt haaret.Laereren sier at det psykiskt og haper haaret kommer tilbake kaskje evt.De fleste barna vil ikke leke med denne gutten og da soennen min er ny i klassen har de blitt venner sitter paa samme pult.problemet er er han er veldig dominerende og lager braak i klasserommet og problemer for min soenn.Hva slags sykdom er dette finnes det noen form for terapi?Soennen min har ikke lyst og gaa paa skolen,jeg synes ogsaa veldig synd denne gutten og vi vil gjerne hjelpe men soennen min synes dette er veldig vanskelig.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8782-haaravfall-8aaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Mikri

Det finnes psykiske årsaker til at både barn og voksne kan miste håret. En sjelden gang også såkalt "idiopatisk" årsak, dvs man vet ikke sikkert hvorfor det skjer. Enkelte former for medikamenter kan nok som bivirkning gi hårtap, dessuten cellegiftbehandling ved forskjellige kreftformer.

Jeg har ikke spesielt gode råd å komme med, men tålmodighet og omsorg er ihvertfall viktig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8782-haaravfall-8aaring/#findComment-41989
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...