Gå til innhold

NHD....gi meg et håp..?


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

Sannsynligheten for at øresus som følge av bruk av AD vil falle tilbake til "normalen" igjen = ??

Vær snill og gi meg et eller annet svar (fortrinnsvis positivt)..? Statistisk eller erfaringsmessig...spiller ingen rolle....

Orker ikke dette ...kommer til å bli gal....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Som du sikkert har sett, nevner ikke Felleskatalogen tinnitus som bivirkning ved Remeron selv om mange andre svært sjeldne bivirkninger er nevnt.

Et søk på PubMed på tinnitus and antidepressants gir stort sett treff på _behandling_ av tinnitus _med_ AD.

Kun en artikkel beskriver tinnitus i ca 1% av pasienter behandlet med imipramin. I denne studien forsvant tinnitus spontant etter 2-4 uker selv om alle pasientene fortsatte med medisinen også i økende doser.

Tinnitus og dens intensitet er også en subjektiv opplevelse. Kan din intense opptatthet og fokusering på dette ha forsterket opplevelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert har sett, nevner ikke Felleskatalogen tinnitus som bivirkning ved Remeron selv om mange andre svært sjeldne bivirkninger er nevnt.

Et søk på PubMed på tinnitus and antidepressants gir stort sett treff på _behandling_ av tinnitus _med_ AD.

Kun en artikkel beskriver tinnitus i ca 1% av pasienter behandlet med imipramin. I denne studien forsvant tinnitus spontant etter 2-4 uker selv om alle pasientene fortsatte med medisinen også i økende doser.

Tinnitus og dens intensitet er også en subjektiv opplevelse. Kan din intense opptatthet og fokusering på dette ha forsterket opplevelsen?

Takker (atter en gang for svar..)

Joda, det er nok mulig at fokusen jeg har satt på dette ikke bidrar til å gjøre det lettere....

Men jeg mener nå likevel ganske bestemt at jeg ikke satte fokus på det før det faktisk HADDE blitt verre.....

Jeg har som sagt, levd med dette i snart 8 år...og burde ha god trening i å holde det i bakgrunnen....det har faktisk ikke vært noe problem de siste fire-fem årene....

Har hatt en og annen periode hvor det har utviklet deg til det verre...litt meditasjons-og massasje teknikker har som regel stoppet utviklingen i løpet av et par dager...

Men ikke denne gangen.

Dette VAR noe annet, og helt nytt for meg.....

Jeg sier VAR fordi jeg nå har tatt akutt-time hos akupunktør og foreløpig lagt bort Remeronen.....

Det kjennes bedre ut idag.

Men: Hvor lenge kan jeg "hoppe over" Remeron og regne med å kunne begynne om igjen uten å måtte gå gjennom hele bivirkningsfasen en gang til?

Spør fordi jeg gjerne vil se at øresusen faller helt tilbake til normalen, før jeg evt begynner igjen...

Hvis det DA tar seg opp igjen med samme utslag som de siste dagene...?

Ja...da tviler ikke jeg lenger ihvertfall...:-)

Hvis jeg ikke husker feil; så står det også på pakningsvedlegget at man skal si ifra til lege hvis man oppdager andre bivirkninger enn de som er beskrevet....?

Må jo være en grunn til det..?

De er nok ikke helt sikre, legemiddelprodusentene heller...:-)

P.S : Hvilket legemiddel (AD) var mest brukt til BEHANDLING av øresus...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...