Gå til innhold

Morkake


rimi

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en dø født datter i april i år da jeg var i d.28sv.uke,pga total morkake løsning.Jeg er nå på ny gravid og lurer på store skjanser for at det kan skje igjen?Har dere hørt at det skjedd 2 ganger med samme person?Håper noen kan svare meg.jeg begynner å bli ganske nervøs ved tanken på at det kan skje en gang til.Er nå 20 uker på vei.*klem Heidi-mor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner godt at tankene presser på nå som du snart skal føde igjen. Det er tragisk når slikt skjer som du opplevde. Jeg kan imidlertid ikke si at det er noen grunn til å være redd for at det skal skje igjen. Jeg har aldri hørt at noen har opplevd morkakeløsning to ganger. Håper du får god oppfølging i dette svangerskapet og at du har en god jordmor du kan prate med. Jeg har dessverre ikke erfaring med at legene har tid nok til å prate så mye som man tross alt trenger etter å ha opplevd noe så traumatisk. Det går evt. an å kontakte fødeavdelingen for en samtale hvis du føler behov for det. Uansett, du har sikkert friskt i minne de smertene du sansynligvis kjente i forb. med morkakeløsningen. Hvis noe slikt skulle skje igjen, vil du helt sikkert være i beredskap før den store faren er ute. Jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet og med den forestående fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...