Gå til innhold

Medisin mot Angst


Gepshen

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med mild depresjon og reltivt kraftig angst. Fikk for ca. 2 måneder siden medisin av legen min - Cipramil, 20 mg. daglig. Medisinen virker litt mot depresjonen, men angsten er like ille. Angsten er så jeg blir helt svimmel, tørr i munnen og det nesten svartner for meg i en del situasjoner fordi jeg føler meg så redd. F.eks. når jeg skal i butikken eller ta buss. Er også så redd hjemme av og til at jeg nesten ikke tør gå rundt i min egen leilighet. Vet ikke hva jeg er redd, føler bare en ekkel uro inni meg.

Finnes det noen medisiner som kan hjelpe meg ut av dette helvetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Doseøkning er verdt å forsøke.

Ellers er jeg sikker på at et tillegg av kognitiv psykoterapi vil være den beste medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrinx

Hei Gepshen og godt nytt år!

Hva med å prøve en annen medisin enn Cipramil? Det er jo først og fremst en antidepressiv medisin. Spør legen om det er andre muligheter.

Selv fikk jeg prøve Zoloft, og med stort hell. Jeg merket bedring allerede etter en uke halvannen. Cipramilen gjorde meg dessuten enda mer depressiv fordi jeg gikk opp i vekt og klærne mine ikke passet lenger. Jeg fikk et dobbelt problem. Med Zoloften syntes jeg at alt "normaliserte" seg. Det kan jo være verdt et forsøk, eller hva?

I tillegg er det mulig å (for en kort periode) ta medikamenter mot panikkangsten, men det forutsetter at du da samtidig forsøker å møte de situasjonene som gjør at du får angstanfall. Snakk med legen din. Om du ikke blir hørt første gang, så prøv en gang til - med å hviske! Det blir hørt. Sannheten kommer ofte på silkepoter vet du.

Masse gode ønsker til deg fra meg. Du er ikke alene!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...jeg går også på cipramil og jeg trodde jeg skulle bli gal fordi jeg følte at det ikke hjalp...men så etterhvert litt etter litt slappet jeg av ....har fremdeles angst men føler at jeg har kontroll....gi det litt tid så skal du se det hjelper....klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...