Gå til innhold

depresonen som går over...


Gjest Ikkenicknå

Anbefalte innlegg

Gjest Ikkenicknå

Hvis man har symptomer på fødselsdepresjon, så skal man kontakte noen så fort som mulig,for da kommer man fortere over det,står det.

Hvordan kan de vite at man kommer over det? hvis foreksempel det bunner i ekteskapsproblemer?

Vil man ikke da bare få beskjed om og prate om det til partneren sin? en partner som synes det hele er noe stort tull? en partner som synes dette er ditt problem og ikke hans. At du er syk og ikke han...

Enda det er han som aldri kan gi en klem eller si noe pent til deg...han kan ikke gi oppmerksomhet til deg på andre områder en når han skal tilfredstille sitt sexualbehov.

Jeg gråter i det stille hver dag, det gjør så vondt. Hvorfor skal det være så vanskelig og si noe pent, men så alt for lett si stygge ting?

Jeg er lei av at det bestandig må være meg som gir klem, jeg som gir klapp på kinnet eller stryker ham på ryggen. Nå har jeg født, og synes jeg kunne få noen hyggelige ord, en klem eller to eller bare litt nærhet av og til.

Vet jeg ikke kan forandre ham, men vet ikke hvor lenge jeg klarer og ha det slik heller.

Er det mulig og leve slik uten og kunne gi litt klemmer og nærhet da? Lurer på hvor lenge han kan holde seg før han kommer og gir meg en klem, har jeg tenkt. Men kanskje han ikke kommer?

Noen gode råd og gi bort NHD?

Snakke med dette til noen andre kommer jeg aldri til og gjøre. Det klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Du vil ikke snakke med noen sier du. Hvorfor ikke? Jeg tror du blir nødt til å foreta deg noen valg? Ingen kan gjøre det for deg, vet du...... Jeg tror du sitter med svarene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Noen mennesker gir ikke klemmer rett og slett.

Andre mennesker greier å gi klemmer til folk som ikke står dem for nær. Kona blir for nær følelsesmessig. Slike vil sjelden innrømme at de har problemer. De tør ikke ta det inn over seg hvorfor de er slik.

Det med berøring er veldig viktig for menneskene. Nå får du dekket din del av barnet. Mye god hudkontakt i mange år framover.

Det er mye som bestemmer hva som er en god ektemann. Min svoger har nesten aldri gitt sin kone en klem eller sagt han elsker henne. Men han har mange andre sider. En kan vise hva en føler i handling også.

Min mann sier han elsker meg, men han sier også mye stygt. Han skal stadig vekk omfavne meg eller 'pelle' her eller der. Det irriterer meg noe gruelig og jeg trekker meg vekk. Faktisk så gir jeg nesten aldri min mann en klem uoppfordret. Men jeg er en 'klemmetype' overalt ellers. Både overfro mine barn og familie og venner.

Hvem som er den beste ektemannen av min svoger og min mann kommer selvfølgelig an på den de er gift med. Hvordan en passer sammen. Og om forholdet har andre kvaliteter som veier opp for det det er mangel på.

Du er vel også spesielt sårbar nå rett etter fødselen. Kanskje det retter seg etterhvert. Er han slem på andre måter, så sørg ihvertfall for å ikek få flere barn med han. Da blir det enda vanskeligere å gå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...