Gå til innhold

Akupunktur- GodMedisin.....


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

Tok tak i "øreproblemet" mitt idag...

En rask tlf.-og det bar avsted til "akutt-time" hos Soneterapeut og akupunktør.

Tror ikke jeg kommer til å angre på det.

Nålene stikker jo litt, men er likevel en moderat "bivirkning", syns nå jeg...:-)

Jeg ble liggende på benken i nesten 1 1/2 time . Tror hun brukte 14 eller 15 nåler, samtidig som hun trykket på

punkter jeg ikke visste jeg hadde...dèt..var vondt...

Men så ble også øresusen , hvis jeg kunne kalle det "sus" lenger....rett og slett _ borte _ i 5-10 minutter mens jeg lå der....

Og jeg har IKKE så god fantasi at jeg klarer å innbille meg den salige stillheten jeg da "hørte"....

Øresusen kom ..-selvfølgelig- sigende tilbake igjen..litt etter hvert..og akkurat nå er den på et "akseptabelt" nivå...jeg kan SOVE inatt, ihvertfall...i motsetning til i går...nå er det kun en tynn pipetone igjen...."dommedagsbjellene" er borte...deilig.

Har også sluttet med Remeron foreløpig....skal prøve uten i et par dager...som en "test"...hvis øresusen melder seg igjen når jeg begynner igjen....da kutter jeg helt ut...prøver noe annet...tør ikke mer....for det som skjedde i ørene mine nå har ikke skjedd før...dette var noe helt....annet...jeg mener: -NHD kan ha rett i at det er uheldig å sette fokus på det....men...eh..

Det er jo DET jeg gjør NÅ også...?

Uten at det plager meg...vesentlig ihvertfall..?

Kan ikke si at jeg er HELT fornøyd enda...men jeg satser på at det blir enda bedre...:-)

Poenget mitt?

Jo, hvis du legger godviljen til , og ser gjennom fingrene på litt "hokus-pokus", som mange oppfatter slike terapiformer som.....så virker det...garantert.

Du kjenner det mens du ligger der.

Dersom du fremdeles tviler etter å vært til akupunktur, har du vært hos en som ikke KAN jobben sin....

Terapeutene..akkurat som legene ,kan ikke garantere for HVORDAN kroppen vil reagere med tiden på det hun/han gjør...men ; som de sier : i verste fall så skjer det ingenting....

Hva har du da tapt...?

Pengene, selvfølgelig....men de hadde du sannsynligvis "tapt" på noe annet uansett...

Det er vel verd forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det var godt å høre!

Bruker selv alternativt regelmessig. Det hjelper til å holde meg 'oppe'.

Og det med at en ikke skal fokusere for mye på plagsomme bivirkninger, det er lett å si - for dem som ikke har dem.

Hadde en vært psykisk helt stabil så hadde en sikkert taklet det også, men med dårlig psyke i bunnen blir det veldig vanskelig.

Får håpe bedringen holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snålt sammentreff, tristian :) (sjå innlegget mitt over)

du får komme til behandling hos meg om 6 år....;)

...hvis du bestemmer deg for å prøve da...?

Tror ikke du skal tenke så mye på å bli "verdens beste" akupunktør....det er ikke dèt det dreier seg om.

Det det dreier seg om , er å gjøre noe man tror på selv...det er det viktigste...

Som NHD sier: Gi det hele litt tid, slike avgjørelser skal ikke tas "over natten".

Til orientering, er øresusen min tilnærmelsesvis "normal" igjen nå....bare en liten "skarp topp" som "skjærer" litt i øret avogtil..ellers bare den "vanlige" summetonen...jeg har full tillit til behandlingsformen.(er ikke første gang jeg benytter meg av det heller)

Misforstå meg rett; Jeg forventer ikke mirakler, og regner heller ikke med at øresusen skal forsvinne som følge av dette, men det er en terapi som generelt sett er god for kroppen....man går alltid derfra med masse overskudd og en "god" følelse i kroppen. Det kan ikke være galt....? Det faktum at terapeuten av og til kommer "borti" punkter som nærmest kan brukes som en "øresus-tuner", indikerer jo også at dette har noe for seg...

Sikkert mange meninger og erfaringer rundt dette, men jeg er villg til å prøve alt som virker....om folk ynder å kalle det "placebo" eller ikke.....

Så tenk litt på det , du...jeg er sikker på at du kommer til rett avgjørelse...;-)

Om du skulle bli Akupunktør en gang i fremtiden , og geografien tillater det, kan det jo godt hende at en rimelig "fornøyd" TRISTIAN banker på kontordøra di en vakker dag....?

Tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dukkelise

KJEMPETOPP!!!!!!

Håper øresusen holder seg unna i lang tid,men du må nok til flere beh.Og det å ligge på benken å kjenne seg 'smertefri' ett øyeblikk er nok som å føle himmelen ganske nært.

Håper beh lærte deg noen av punktene så du kan trykke som en gal omdet blir ille å være deg.Jeg ble opplært til å trykke selv.Vondt er det,men det hjelper.

Er sliten og deppa i dag så jeg finner ikke flere ord til deg,men ønsker deg alt godt.

God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...