Nica Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Den ene 10-kronen var en blankpusset mynt -som et vakkert menneske, glitret, skinte og var en fryd for øyet. Den andre var skitten og ingenting å se til - som mange av oss, men like fullt verdt.....10 kroner. Den ene 10-kronen hadde en lytefri, flott overflate - som en perferkt kropp. Den andre derimot var bulkete og lite å se til, men like fullt verdt.... 10 kroner. Den ene mynten lå helt stille og gjorde lite av seg, beskjeden og rolig som den var, men den andre snurret rundt og underholdt og moret de som så på. Men samme hvor mye han anstrengte seg, steg ikke hans verdi ut over....10 kroner. Tilslutt hadde den ene 10-kronen en svart mercedes å kjøre rundt i, bodde i et fasjonabelt strøk med fornemme antikvariske mynter i nabolaget, svømmebasseng med messingbeslag, med mange halvnakne 5-kroner i og rundt, mens den andre mynte kunne du treffe på veikanten eller på fortauet. Men like fullt, begge var og er verdt nøyaktig.....10 kroner. Slik er det også med oss, vi har alle verdien ET MENNESKE, fordi vi er...ja, nettopp ET MENNESKE. (har ikkje skrevet dette sjøl, men fant de i et lite hefte eg hadde her.. husk at dere er verdifull alle sammen!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88008-historien-om-to-10-kroner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Hehe - svarer på mine egne innlegg Vel, eg tenkte bare eg ikkje skulle lage en ny tråd. Uansett! Nå blir eg vekke litt over ei uke. Drar til Lanzarote imorgen med hele slekta. Gler meg masse! Herlig å komme seg vekk litt fra alt stress og mas. Håper dere har det greit her også! savner forresten litt mer aktivitet her igjen..hvis det betyr at folk har det bedre, er det jo veldig bra! Men hvis det betyr at folk tier mer, og ikkje tør å skrive her mer, er det ikkje så bra... Love from me! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88008-historien-om-to-10-kroner/#findComment-481454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.