Gå til innhold

komplikasjoner etter abort???


Gjest en_som_trenger_hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest en_som_trenger_hjelp

hvilke komplikasjoner kan oppstå etter en abort. Og hvordan foregår en abort. Jeg er redd jeg har "havna i uløkka" og må ta abort. Et barn nå ville ødelagt hele fremtiden min... Jeg er så ung ennå!!! Jeg har ikke fått mensen ennå.Jeg skulle hatt den foe ei uke siden. Men jeg har ikke ligget med typen min, men jeg er redd han hadde noe på fingrene.... Så vær så snill å fortell meg: hva skjer under en abort? Hvilke komplikasjoner kan oppstå?? Jeg trenger svar snarest!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst: Slapp av. Selv om du har vært uten mens en uke for lenge behøver ikke det bety all verden. Ei jeg var sammen med var uten i 2 uker... og pga at hun var nervøs tok det bare lengre tid. Så først og fremst.. slapp av. Hva komplikasjoner etter en abort er, lar jeg noen som har vært gjennom det evt. kyndige ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du er gravid, selv om det kan skje om du ikke har ligget med partneren din. Det er nok mer engstelsen som gjør at mensen ikke er i rute. Er du riktig så ung så er det ikke så uvanlig at mensen er litt uregelmessig heller.

Gjør som Panzer sier, slapp av.

Ha en fin kveld, dette går nok bra skal du se:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror heller ikke du er gravid, men her er litt informasjon om emnet:

Fysisk tror jeg det er færre komplikasjoner etter en abort enn etter en fødsel. Det er VELDIG sikkert.

Og på nesten alle sykehus i Norge får du nå "medisinsk abort" - altså "tablett abort", i motsetning til den tradisjonelle "kirurgiske aborten".

Du kan få medisinsk abort frem til 8 uker og 6 dager. Kirurgisk abort utføres vanligvis ikke før 8 uke (fosteret er for lite før da.)

Jeg tror de fleste graviditetstestene fungerer etter ca 2 uker. Kjøp deg en av dem på apoteket. Det koster ca 100 kr.

Abort osv er gratis.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Dersom aborten foretas tidlig er komplikasjonene få og ufarlige. Blødninger etter aborten er en vanlig komplikasjon. Noen ganger kan det oppstå infeksjoner, med feber. En meget sjelden gang kan aborten medføre skade på livmoren.I under en prosent av tilfellene blir kvinnen steril etter abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom aborten foretas tidlig er komplikasjonene få og ufarlige. Blødninger etter aborten er en vanlig komplikasjon. Noen ganger kan det oppstå infeksjoner, med feber. En meget sjelden gang kan aborten medføre skade på livmoren.I under en prosent av tilfellene blir kvinnen steril etter abort.

14 000 aborter/år

1%=140

Noe under 140 sterile kvinner per år på grunn av provoserte aborter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...