Gå til innhold

Mer om blodsirkulasjon

Anbefalte innlegg

Cosinus1365380444

Hei :) Jeg er en 41 år gammel mann som ikke lever så alt for usunt og som trener relativt hardt minst to til tre ganger hver uke. Jeg røyker ikke og drikker minimalt med alkohol.

Problemet er at jeg i den senere tiden har opplevd smerter og "kramper" i leggene ved jogging og lengere spaserturer. Det som kanskje er mer "alvorlig" er at jeg også i den senere tid har opplevd smerter i venstre skulder/arm (spesielt skulder) og at armene har en økende tendens til å "sovne" om nettene. Tenkte at dette i verste fall kan være et tegn på "angina", men jeg har ikke kjent noen smerter i brystet selv ved hard trening med høy puls. Smertene i venstre skulder er såpass intense at selv push-ups blir smertefult. Høyre skulder/arm er helt OK. Ingen i familien har forøvrig hatt hjerteproblemer.

Kan dette være et tegn på "trange" blodårer eller dårlig blodsirkulasjon? Er det i så fall noe å gjøre med dette for eksempel gjennom omlegging av kosthold? Og bør jeg oppsøke lege før jeg fortsetter med treningen?

Mvh

Undrende

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88030-mer-om-blodsirkulasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er i samme alder og røker heller ikke.

Jeg har noen tips som hjalp meg, etter 4 år med smerter.

Kut ut all mat med sukker og gjær , sukker er det nesten i all mat. Les innhold på mat nøye.

Følg boka blotype dietten spis i en til to uker bare medisinsk mat.For ettertid vil du endre mangen av dine mat vaner.

Hvis dette hjelper på smertene så kontakt en homopat eller kinosolog for og få hjelpemidler for og utslette sopp eller organismer som lever i blod ,sener ,muskelfester og muskler.

Du får kansje betenelsen på grund av at organismer har fest i musklatur og ledd.

Her kommer sukker og gjær inn.Det skulle på meg ikke mer til en å spise frukt eller makrel i tomat begge deker ineholder sukker.

Så hadde jeg det gående med smerter,

Boka kandida dietten er også meger bra og lese for og få forståelse hva smertene kommer av eller fra.

Jeg har flere tips hvist det er ønskelig.

Livet er hærlig uten smerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88030-mer-om-blodsirkulasjon/#findComment-481459
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Leggsmertene høres mest ut som såkalt "compartment-syndrom". De ulike musklene i leggen er omgitt av ganske stramme hinner. Ved brå økning av trening el. overtrening, kan blodsirkulasjonen i muskelen tilstoppes ved aktivitet, fordi muskelen da normalt blir litt større.

Dette kan undersøkes ved belastningstest på sykkel på litt større idrettsmedisinske sentra. Skuldersmerten høres mest ut som senebetennelse,slimpose-betennelse, eller frossen skulder. Dette bør en rimelig oppdatert fastlege kunne skille. Avlastning, eller cortison-sprøyte må noen ganger til. Dersom hjertesykdom skal utelukkes, bør en belastnings-EKG gjøres.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88030-mer-om-blodsirkulasjon/#findComment-482396
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...