Gå til innhold

hodepine som aldri gir seg

Anbefalte innlegg

I hele høst har jeg følt meg ganske slapp. Har vært irritert over at jeg aldri ble ordentlig syk slik at jeg kunne bli bra etterpå. Jeg er veldig aktiv med trening og annet, så dette satte meg litt tilbake. I oktober var jeg på skoletur til Praha. 4 dager etter hjemkomsten våknet jeg med ømme punkt i panna. Utover formiddagen utviklet dette seg til ei hodepine utenlike. Først og fremst i panna og rundt øynene. Jeg fikk også vondt i øynene. Det var vondt å se lys og også å bevege øynene skarpt i en retning. Neste dag kastet jeg opp flere ganger, og hodepinen var like ille. Moren min skaffet legetime og han sendte meg videre til sykehuset fordi han trodde at det kunne være hjernehinnebetennelse. På sykehuset tok de spinalvæskeprøve, diverse blodprøver og røntgen av bihulene. men de fant ingenting. Det var noe med senkningen i blodet (senkning på 17 og 15) Jeg ble sendt hjem igjen med beskjed om at det var en virusinfeksjon som jeg antakelig hadde plukket opp på turen. Jeg har nå vært sengeliggende/til tider oppegående i 16 dager. På den tiende dagen prøvde jeg meg på skolen. Etter to timer bars det rett hjem. Hvor jeg kastet opp (hadde tatt paracet)og ble igjen liggende. Jeg var hos legen og han sto fortsatt på at det var en virus infeksjon, men han sa også at det var en betennelse på sentralnervesystemet. han ba meg ta det HELT med ro til jeg ble bra. Flere av de som var med på turen har hatt like symptomer, men har bare vært borte fra skolen i noen dager. De fikk beskjed av legen sin om at det var en spenningshodepine og at de skulle holde seg mest mulig aktive. I dag (dag 16)prøvde jeg meg igjen på skolen. to timer= rett hjem, oppkast og tilbake på sofaen. (hadde også nå tatt paracet.)

Denne sykdomsperioden begynner å bli vel lang. Og jeg som ikke bruker å være mye syk....

Hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8806-hodepine-som-aldri-gir-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære vaniljemilla !

I utgangspunktet ville jeg jo som de andre ha trodd at dette kanskje var etterdønninger av en virusinfeksjon, særlig etter som du ble såvidt grundig undersøkt den første gangen. Men dersom dette ikke gir seg, og særlig hvis det er riktig som du sier at du aldri pleier å være syk (hodepine), synes jeg du bør oppsøke lege og bli mer grundig undersøkt igjen. Jeg har ingen veldig gode forslag til diagnose, men flere supplerende undersøkelser vilo vel etterhvert være rimelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...