Gå til innhold

HJELP! Hvor lenge må jeg vente?

Anbefalte innlegg

ulykkesfuglen

Jeg har vært så dum at jeg har hatt ubeskyttet sex med en som jeg absolutt ikke er sikker på er frisk. Har fullstendig angst for at jeg kanskje har dratt meg Klamydia og HIV (mulig dette er dumme tanker, men jeg er vettskremt). Vet at man kan sjekke seg for Klamydia etter en uke, men hvor lenge må man vente for å ta en HIV test som kan gi en pekepinn på hvorvidt man er smittet eller ei?

Har hørt at tre måneder er den tiden det tar for at HIV-viruset skal inkuberes, men leste her på DoktorOnline at det kan påvises etter tre uker, bare at det er tilrådelig å ta en ny test etter 12 uker (tre måneder). Hva er riktig? Jeg vil få sjekket meg så fort som mulig for å få sjelefred, men tør ikke gå og ta en Klamydiatest for å kanskje få vite at den er positiv, for så å måtte vente to måneder til for å få tatt HIV-testen. Da kan jeg glemme å sove den stunden jeg må vente.

Kan noen som er "sikker i sin sak" hjelpe meg her? Kan jeg sjekke meg etter tre uker og få et relativt reelt svar?

HJELP!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88123-hjelp-hvor-lenge-m%C3%A5-jeg-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ulykkesfuglen

Jeg tok mot til meg, og gikk til poliklinikken i går. Klamydia testen og alt annet som er av det ekle (dvs q-tips i urinrøret) var bra i mikroskopet... Tror kanskje dette KAN gå fint jeg. Svar på HIV testen neste fredag, så jeg er *litt* spent...

ulykkesfuglen

Jeg tok mot til meg, og gikk til poliklinikken i går. Klamydia testen og alt annet som er av det ekle (dvs q-tips i urinrøret) var bra i mikroskopet... Tror kanskje dette KAN gå fint jeg. Svar på HIV testen neste fredag, så jeg er *litt* spent...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...