Gå til innhold

Jordmor og andre: HCG=?


Gjest 89889

Anbefalte innlegg

Kan nokon forklare kva HCG eigentleg er? Er det noko alla: østrogen/testosteron/LH/FSH..?

Eg tenker på om medikament som skal auke dette(østrogen/testosteron/LH/FSH)

kan slå ut positivt på ein graviditetstest som måler HCG?

Foreksempel Synarela.. Ja eg veit eg har mast masse om dette i det siste.....Men har ikkje fått noko klart svar frå fagfolka...

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hcg er et hormon som dannes i store mengder av morkaken. Hormonet er nesten identisk med en del andre stoffer som dannes av ikke-gravide kvinner og hos menn, men da i langt lavere konsentrasjon. Hcg ligner kjemisk svært på LH, men er altså i helt andre konsentrasjoner hvis man er gravid. Derfor kan ikke LH "narre" en gravitest. Jeg skjønner hvorfor du lurer på dette, i.o.m. at Synarela skal øke produksjonen av enkelte hormoner, slik at man skal slippe mange egg før man utfører en kunstig befruktning. Uansett tror jeg svaret ligger i det at dagens gravitester ikke lar seg lure av andre hormoner enn Hcg, som sier noen om hvorvidt man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...