Gå til innhold

Fryseforsøk


vanmann

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg har vært inne på sidene. Måtte ha meg en pause etter siste forsøk der vi ble gravide, men mistet. Har fått beskjed av St. Olavs at jeg må ha to menser før vi kan prøve fryseforsøk pga utskrapning. Er det noen som har erfaring med fryseforsøk? Vi har tre egg og jeg vet at ca 50 % ikke overlever opptiningen. Så sjansene er vel ikke de største? Hvordan er det med medisinering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Så synd at det gikk galt med de du satte inn 3.oktober! Ikke sikkert at du husker meg, men jeg var ofte innom her i høst, og ble gravid samtidig med deg.(innsetting 7 oktober) Vi venter tvillinger og det er med fryseegg :-) Så opp med humøret, det er god sjanse til å lykkes :-)

Jeg har litt troa på at det er bedre for egga når en går etter naturlig syklus

Vi hadde 5 egg nedfrosset ved St.Olavs, de tinte opp 2 som klarte prosessen - så vi har enda 3 i frysern.

Lykke til med fryseegga!!!

Klem fra ninak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så synd at det gikk galt med de du satte inn 3.oktober! Ikke sikkert at du husker meg, men jeg var ofte innom her i høst, og ble gravid samtidig med deg.(innsetting 7 oktober) Vi venter tvillinger og det er med fryseegg :-) Så opp med humøret, det er god sjanse til å lykkes :-)

Jeg har litt troa på at det er bedre for egga når en går etter naturlig syklus

Vi hadde 5 egg nedfrosset ved St.Olavs, de tinte opp 2 som klarte prosessen - så vi har enda 3 i frysern.

Lykke til med fryseegga!!!

Klem fra ninak

Joda, eg husker deg. Så flott at det går bra med deg og dine to små. Godt at noen lykkes slik at vi andre kan henge i håpet. Dette var oppmuntrende! Det blir vel ikke forsøk før i mars, for jeg må vente til feb.mens før jeg kan ringe inn til St. Olavs.

Hvilke medisiner brukte du - før og etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pådeg!

Joda - jeg ble gravid på fryseegg!! Det er over to år siden nå og vi har en gutt på 1,5.

Jeg fikk frosset ned 4 stk i samme rør - dette ble gjort fordi de sa at s¨å mange egg ikke tåler opptiningen. Men da de tint var alle 4 levedyktige og det ble satt inn 2 stk. Derved gikk 2 stk til spille....

Men nå har jeg fått 6 egg frosset ned i 2 porsjoner så da får vi prøve med det.

Medisinering: Jeg satte profasi sprøyte etter å ha fått påsvist eggløsning vha claer plan. Ellers var eneste medisinering progesteronkapsler og Albyl-E. Tok dette i ca. 5 uker.

Lykke til - da setter vi kanskje inn fryse egga samtidig vi da?? Er litt usikker på når jeg kan sette inn mine - hadde IVF forsøk og er nettopp ferdig med 1. mens.

Jeg tror kroppen min tar bedre vare på eggene når den ikke på proppfull av falske hormoner og legen sa noe om at østrogennivået kunne være gunstigere......

Så tvi , tvi:-)))

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest candide

Hei Vannmann.

Jeg kommer antagelig også til å ha et fryseforsøk om ikke så lenge. Jeg har bare to egg, så vi får se om det blir noen tilbakeføring i det hele tatt... Jeg trodde også at det var veldig lav andel av eggene som klarte opptiningen, men på klinikken sa de faktisk at andelen var 90%! Det varierer sikkert etter kravene de setter for nedfrysning, men det er jo i overensstemmelse med de andre svarene du har fått her. Uansett har ikke jeg mye å gå på...

Fikk også høre at jeg ikke skal gå på noe medisinering. Antagelig bare progesteron og ev. AlbylE i etterkant. Kanskje det er det som skal til?

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, eg husker deg. Så flott at det går bra med deg og dine to små. Godt at noen lykkes slik at vi andre kan henge i håpet. Dette var oppmuntrende! Det blir vel ikke forsøk før i mars, for jeg må vente til feb.mens før jeg kan ringe inn til St. Olavs.

Hvilke medisiner brukte du - før og etter?

Heisann igjen :-)

I forkant av forsøket brukte jeg ingenting. testa med clear plan til pos.test, dagen etter bar det til sykehuset for UL, dette gjøres for å se tykkelsen på livmorslimhinna. Resultatet av UL faxet jeg til trondhjem samme dag, en tirsdag, og fikk svar tilbake samme dag om at innsetting ville skje mandag - altså 6 dager etter UL.

Etter innsetting fikk jeg en sprøyte med progesteron intramuskulært, og en resept på progestan kapsler som jeg tok fram til dagen før testing. Tok 3 kapsler daglig.

Håper du får helklaff med mars-forsøket!!!

klem fra ninak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Spennende å høre om flere som skal ha fryseforsøk. Vi skal nemlig også det, mest sannsynlig i hvert fall. Har 4 egg i frysern på St. Olav, og skal inn til samtale på torsdag for å planlegge behandlingen. Er veldig spent, jeg må sikkert ha behandling før forsøket også ettersom jeg ikke har normale sykluser (pco), noen som vet? Det blir spennende, jeg skal følge med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...