Gå til innhold

NHD ? vedr. beh. av TINNITUS -Kan du ta en titt på denne?


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg vel vokte meg vel for å ta for mye av din oppmerksomhet...men jeg fant en side ved "google" -søk på tinnitus og AD ....

Denne siden beskriver en rekke

forslag til behandling, inkludert trisykliske AD...?

Dette forvirrer meg litt, for på "pub-med" fant jeg et innlegg som advarte MOT nettopp bruk av trisykliske AD for pasienter med TINNITUS...?

Er alle disse tingene som her er omtalt tilgjengelig i Norge?

Er det evt. noe av dette du har noen positive erfaringer med..eller vil "anbefale"...

Ved siden av å kutte ut røyk, kaffe og den berømte aci..etellerannet-syra..da..? :-)

Jeg har ikke store Tinnitus-problemer nå...men søker desperat etter et gunstig alternativ til Remeron....og da gjerne et som har hatt en DOKUMENTERT effekt på pasienter med diagnosert tinnitus....

Jeg er vanskelig,jeg.....:-)

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/hyletone_i_øret.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Mens gresset gror dør kua".

Er ikke tiden inne for å slutte med alle spekulasjonene og komme i gang med depresjonsbehandlingen?

Om du var min pasient, ville jeg behandlet deg med et SSRI.

Ut fra litteraturen ser det også ut til å kunne virke positivt på øresus.

Forøvrig er tinnitus et ØNH problem og ikke en psykiatrisk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mens gresset gror dør kua".

Er ikke tiden inne for å slutte med alle spekulasjonene og komme i gang med depresjonsbehandlingen?

Om du var min pasient, ville jeg behandlet deg med et SSRI.

Ut fra litteraturen ser det også ut til å kunne virke positivt på øresus.

Forøvrig er tinnitus et ØNH problem og ikke en psykiatrisk lidelse.

...men jeg tror bare ikke Remeron var riktig for meg....jeg kjenner når kroppen sier ifra om at noe er "FOR gærn`t".....!

Det er jo derfor jeg prøver å finne ut hva jeg skal be legen om på fredag....?

Artikkelen fra den danske legen omtalte følgende antidepressiva/medikamenter til behandling av pasienter med DIAGNOSERT øresus:

1. Amitriptylin

2. Doxepin

3. Velzina

4. calmigen

5. Esbericum

De to siste er visst i såkalt "håndkjøp i DM,og kalt for "grønn lykkepille"....

De andre gir _0_ treff i felleskatalogen, og jeg lurer da på hvilket navn disse medikamentene evt. går under

i Norge, hvis de finnes...?

Her omtales også noen medikamenter som oprinnelig er til behandling av epilepsi, men dèt..kan jeg ta opp med legen.....:-)

Poenget er at jeg gjerne vil finne et medikament som kan være til nytte for meg uten å måtte risikere en varig forverring av øresusen.....

Det er vel forståelig...eller?

Jeg har nemlig ikke full tiltro til legen, av den åpenbare årsak at han umulig kan være like engasjert i meg som JEG er.....;-)

"Mens gresset gror, sjekker DENNE kua marken den gror på...:-)

Takker forøvrig for svar...skal prøve å "mase" mindre i framtiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

...men jeg tror bare ikke Remeron var riktig for meg....jeg kjenner når kroppen sier ifra om at noe er "FOR gærn`t".....!

Det er jo derfor jeg prøver å finne ut hva jeg skal be legen om på fredag....?

Artikkelen fra den danske legen omtalte følgende antidepressiva/medikamenter til behandling av pasienter med DIAGNOSERT øresus:

1. Amitriptylin

2. Doxepin

3. Velzina

4. calmigen

5. Esbericum

De to siste er visst i såkalt "håndkjøp i DM,og kalt for "grønn lykkepille"....

De andre gir _0_ treff i felleskatalogen, og jeg lurer da på hvilket navn disse medikamentene evt. går under

i Norge, hvis de finnes...?

Her omtales også noen medikamenter som oprinnelig er til behandling av epilepsi, men dèt..kan jeg ta opp med legen.....:-)

Poenget er at jeg gjerne vil finne et medikament som kan være til nytte for meg uten å måtte risikere en varig forverring av øresusen.....

Det er vel forståelig...eller?

Jeg har nemlig ikke full tiltro til legen, av den åpenbare årsak at han umulig kan være like engasjert i meg som JEG er.....;-)

"Mens gresset gror, sjekker DENNE kua marken den gror på...:-)

Takker forøvrig for svar...skal prøve å "mase" mindre i framtiden.....

amitriptylin = Sarotex

doxepin = Sinequan

begge er "gamle" AD av typen TCA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amitriptylin = Sarotex

doxepin = Sinequan

begge er "gamle" AD av typen TCA.

...begge har jo oppgitt tinnitus som bivirkning....er det et MUST...eller hva...?

Noe man må igjennom før ting blir bedre....?

De hevder jo noe lignende de fleste behandlere innen alternativ medisin også....det blir verre før det blir bedre....?

(PS: Forventer ikke svar, bare lufter tanker....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...