Gå til innhold

Hva gjør jeg med lillesøster??


storesøster

Anbefalte innlegg

storesøster

..hun er 10 år yngre enn meg. hun er 22. fikk vite for vel en mnd. siden, at hun er deprimert, har gått på stoff i vel et år og har prøvd å ta livet sitt 4-5 ganger. Jeg tror at grunnen til stoffmisbruket er depresjon og ikke omvendt, men hva gjør jeg?

hvordan skal jeg forholde meg til dette? hvordan kan jeg hjelpe henne?

Kan noen hjelpe meg og hjelpe henne????

Takker for alle gode råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang. stoffmisbruk kan du bare vente til hun får metadon e.l.

Men når det gjelder depresjon kan du jo prøve å hjelpe henne inn i behandling.

Mitt forhold til min mor (og min barndom) ble veldig ødelagt på grunn av hennes angst, depresjon og aggresjon.

Nå som hun får metadon og hjelp med angsten sin kan vi ha normale samtaler og le av ting sammen, og det er jo en begynnelse.

Kanskje du skal få henne til en psykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bør motivere henne til å søke profesjonell hjelp for depresjonen. Slik hjelpsøking starter hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...