Gå til innhold

Livet blir det bedre? Når?


LILSIZTA

Anbefalte innlegg

Jeg er en forholdvis ung jente på 19 år. Jeg tror jeg er deprimert,men vet ikke sikkert. Har alltid som mange tanker fra barndommen,spesielt når jeg skal sove. Da kan jeg ligge våken er par timer å spørre om og om igjen: "koffor"!! Det som er mest morsomt med alt er at det dreier seg ikke om meg, men alle andre. Min bestefar er pedofil, men aldri overgrepet seg på meg,min far er manisk depressiv,tidligere alkoholiker/rusmisbruker. Min onkel har fått diagnose schizofreni. Min søster tidligere heroinmisbruker. Som du sikkert skjønner har det fulgt med masse uforglemmelige og kanskje utilgivelige situasjoner opp gjennom årene når jeg vokste opp. Var flink elev,men beskjeden hele barneskolen. Unddomskolen gikk det verre på. Og videregående gikk til hel.. Hadde konsentrasjonsvansker, rømte ofte hjemmefra, men ingen forstod koffor. Min mor og far hadde akkurat tatt ut seperasjon den tiden, var vel det som gjorde at "rebellen" kom ut, men det ligger egentlig andre ting bak.Var endel voldelig, men varte bare en liten periode. Egentlig skulle alt vært "over" nå, men tankene kommer tilbake hver kveld. Å gå til psykiater er vel løsningen, men jeg finner det tungt å spørre lege om henvisning. Kjenner legen min veldig godt å føler at han ikke kjenner meg som "denne" personen, er kanskje også litt nedverdigene.. Utenpå ser eg ut som en blid & søt jente, som alltid stiller opp og ellers snill og grei.Denne masken sliter på kjenner jeg.Vennene mine klager om ditten eller datten,små ting som er SÅ forferdelige! Da har eg lyst til å skrike ut at jeg har nå opplevd verre, men vet jo at det kan jeg ikke.Bare sånne ting irriterer meg, når andre syter av "ingen" grunn. Har alltid hatt en sånn tanke når jeg sitter i klasserommet, den er helt syk og føles ut som jeg kunne ha gjennomført den også.. Jeg tenker at innen 10 sek. hopper jeg opp på kateteret skriker så høyt jeg kan, drar etterpå læreren opp og danser en eller annen "klovnedans"med han/hun.Hva er dette for merkelige tanker? Er det noe jeg kan gå gjennom hver dag? Et slag program eller noe? Selvtillit er lav og er veldig flink til å avskrive meg ansvar fra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Heisann, ser du ikke har fått noe svar på innlegget ditt, så jeg drister meg til et lynraskt et mens jeg hiver i meg restene av frokosten min.

Du har tydeligvis vært igjennom mye, og kanskje akkurat det du trenger er å få pratet om det. Da kan en psykolog hjelpe. Du sier du ikke vil prate med legen din om det..Hva med helsestasjon for ungdom? Der har de lege, og de er der ikke bare for å skrive ut P-piller, selv om det noen ganger kan virke sånn ;) Dit gikk jeg for å få AD, ettersom jeg ikke ville prate med fastlegen min om det.

Ellers husker jeg ikke i farten om du fortsatt var i videregående opplæring eller om du var ferdig, men hvis førstnevnte gjelder, så har man jo alltids PPT..

*løpe avgårde for å rekke skolen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...