Gå til innhold

Bytte fra Anafranil til SSRI


Gjest natolars

Anbefalte innlegg

Gjest natolars

Hei!

Kan man hoppe rett over fra Anafranil til et SSRI, eller må man trappe ned først?

Jeg tar 50mg Anafranil hver dag. Hvor stor dose Seroxat vil være ekvivalent med 50mg Anafranil?

Takknemmelig for svar! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm... nå klarer ikke jeg se av innlegget ditt om du ber om svar ifra psykiateren, men det jeg kan si er at for det første... 50 mg Anafranil pr dag er jo ikke store dosen. Jeg har selv prøvd forskjellige SSRI prep, men anafranil fungerte best for meg.

Har du spurt legen din om dette?

Hvorfor vil du evt. slutte med anafranil? Etter nicket ditt å bedømme tror jeg du er mann. Hvis jeg tar feil der og du er kvinne som evt. ønsker å bli gravid er det "klokest" å bruke et SSRI-preparat har jeg hørt.

Ellers så er min erfaring med Anafranil meget god, men jeg tok 100 mg pr dag men måtte slutte brått pga graviditet. Ellers så anbefales gradvis nedtrapping tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest natolars

Hm... nå klarer ikke jeg se av innlegget ditt om du ber om svar ifra psykiateren, men det jeg kan si er at for det første... 50 mg Anafranil pr dag er jo ikke store dosen. Jeg har selv prøvd forskjellige SSRI prep, men anafranil fungerte best for meg.

Har du spurt legen din om dette?

Hvorfor vil du evt. slutte med anafranil? Etter nicket ditt å bedømme tror jeg du er mann. Hvis jeg tar feil der og du er kvinne som evt. ønsker å bli gravid er det "klokest" å bruke et SSRI-preparat har jeg hørt.

Ellers så er min erfaring med Anafranil meget god, men jeg tok 100 mg pr dag men måtte slutte brått pga graviditet. Ellers så anbefales gradvis nedtrapping tror jeg.

Hei!

Håper på svar fra legen, men er også interessert i andres erfaringer.

Jeg bør/må slutte med Anafranil pga vektøkning og høyt blodtrykk (160/100). Gikk mest opp i vekt da jeg tok 100mg pr. dag. Er ikke blitt overvektig, men _mange_ har spurt meg om jeg tar anabole steroider... ;-) (seriøst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest natolars

Hm... nå klarer ikke jeg se av innlegget ditt om du ber om svar ifra psykiateren, men det jeg kan si er at for det første... 50 mg Anafranil pr dag er jo ikke store dosen. Jeg har selv prøvd forskjellige SSRI prep, men anafranil fungerte best for meg.

Har du spurt legen din om dette?

Hvorfor vil du evt. slutte med anafranil? Etter nicket ditt å bedømme tror jeg du er mann. Hvis jeg tar feil der og du er kvinne som evt. ønsker å bli gravid er det "klokest" å bruke et SSRI-preparat har jeg hørt.

Ellers så er min erfaring med Anafranil meget god, men jeg tok 100 mg pr dag men måtte slutte brått pga graviditet. Ellers så anbefales gradvis nedtrapping tror jeg.

Hei igjen!

Glemte bare å føye til at jeg er gutt...

Har prøvd mange forskjellige AD; Zoloft, Seroxat, Efexor og Cipramil. Men jeg har bare prøvd små doser av Zoloft (50mg pr. dag) og Seroxat (20mg pr. dag), så derfor er det mulig at jeg prøver en av dem på nytt; denne gang i større dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...