Gå til innhold

NHD, kan du hjelpe? Jeg sliter...


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

jeg er ei jente på 20 som i lengre tid har slitt med psykiske problemer, noe som resulterte i soveproblemer. Nå er det snakk om at jeg skal begynne på skolen igjen. Og i og med dette får jeg ikke sove om natten, hver dag jeg har planer som jeg MÅ gjennomføre, blir jeg liggende våken hele natten, og ødelegger dagen etterpå.Dette resulterer som regel i at jeg til slutt ikke klarer mer skole, det tar for mye energi fra meg, at jeg skal være uten søvn en hel natt,så gå på skolebenken, det går bare ikke... Hva kan jeg gjøre mot dette? Finnes det noen enkle medisiner som kan hjelpe meg sovne men som ikke gjør meg avhengig? Har prøvd vallergan og det funket ikke!! skulle ta 1-3 for søvn. Kunne ta fem-7 uten å kjenne noe som helst... Hva gjør jeg, plis svar NHD og andre som vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

For bruk inntil en måned har jeg best erfaring med Imovane. Dette gir imidlertid en viss avhengighetsfare ved langvarig bruk.

Ved behov for sovemedisin over lengre tid er Tolvon min favoritt.

Tolvon finnes i tabletter helt ned i 10 mg, og mange greier seg med 1-2 av disse. Den må tas 2 timer før sengetid. Den gir noe "hang-over" de første dagene, men dette går over. Det kan være lurt å starte på en fredagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...