Gå til innhold

Søvnløs


vicca

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en ganske lang periode med lite søvn nå. Ligger og vrir meg til den lyse morgen. Forsøkt flere typer innsovnings- og sovemedisiner. Zopiklone (husker ikke hvordan det staves), Imovane, Vallergan, Stillnoct.. Ikke noe av dette hjelper det grann. Er det andre og sterkere typer det er verdt å forsøke?

Må legge til at jeg har forsøkt Qi Gong, alle mulige teer, produkter fra helsekost.. Så det er ikke det at jeg tyr så lett til medikamneter heller..

Håper noen kan hjelpe meg, alle råd tas i mot med stor takk.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

norgesglasset

Hei,

jeg har også søvnproblemer, og i tillegg angst/depresjon.

Har også prøvd diverse metoder for å sove bedre. Imovane hjalp bra nonen ganger, men ikke alltid. Ellers er jeg ikke så fornøyd med noen metode egentlig, utenom ingefær-te. Den virker veldig beroligende på meg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hei,

jeg har også søvnproblemer, og i tillegg angst/depresjon.

Har også prøvd diverse metoder for å sove bedre. Imovane hjalp bra nonen ganger, men ikke alltid. Ellers er jeg ikke så fornøyd med noen metode egentlig, utenom ingefær-te. Den virker veldig beroligende på meg.

Klem

Mange får god hjelp av Tolvon, det er heller ikke vanedannende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange får god hjelp av Tolvon, det er heller ikke vanedannende.

Hei, begge to.

Takk for svar!! I morgen kjøper jeg te og bringer ønske om tolvon videre til legen min.. Får vel ta noen avslappingsøvelser nå:-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norgesglasset

Hei, begge to.

Takk for svar!! I morgen kjøper jeg te og bringer ønske om tolvon videre til legen min.. Får vel ta noen avslappingsøvelser nå:-)

Klem

Jeg lager ingefær-te av fersk ingefær (fås kjøpt i de fleste butikker). Skrell av det ytterste skallet og rasp den ferske ingefæren (1-2 teskje til 1 kopp). Hell varmt vann over og la trekke 2 minutter. Rør om.

Man kan også kombinere infæren med andre tesorter, f.eks. "god-natt-te" eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...