Gå til innhold

Langvarige blødninger


Gjest K22

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå prøvd alt føler jeg, tross min unge alder. Saken er at jeg blør, mer eller mindre konstant.(har kanskje 1 ukes opphold pr.mnd.) Dette har blitt utredet (med ultralyd),men ingen har så langt klart å finne noen løsning på dette. Opplever nå å bli avskrevet av legene som hysterisk hypokonder, til tross for at problemet i aller høyeste grad er reelt (visuelt for den del!!). Siste legebesøk resulterte i en penicillinkur, enda alle prøvene mine var fine, og det ikke fantes noen infeksjon. Denne tilstanden har pågått noen år, og jeg har gått igjennom utallige hormonkurer, p-pille utprøvninger, ordinære GU, alt med det resultat at legene har gitt opp etter et par konsultasjoner. Begynner nå å bli temmelig fortvilet! Hvorfor kan jeg ikke bli sendt til skikkelig utredning, med hysteroskolposkopi e.l. Det kan da ikke være nødvendig å pines lengre enn nødvendig med jernmangel, besvimelser,lav blodprosent og alt det medfører av sosiale problemer (kan jo ikke gå noe sted uten å ha på meg både tampong og nattbind!)Det går jo utover studier og samliv, når jeg går rundt med konstant krampe og blør kraftig 3 uker pr.mnd.

Håper at legen her kan gi meg noen råd om rettigheter, siden primærlege ikke tar dette alvorlig! Skulle så gjerne ha løst dette problemet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Trist at du sliter med blødninger, jeg forstår deg så godt. Jeg har akkurat de samme problemene som deg. Har vært inn og ut av sykehuset, men fremdeles ingen bedring. Jeg gikk på p-piller i 4 mnd. for at slimhinnen skulle bli tykkere, men etter 4 mnd.

startet blødningene og magesmertene mellom menstruasjonene igjen! Har hatt det slik i snart 3 år nå, og midt opp i det hele ønsker jeg og mannen min barn.

Jeg kan umulig ha eggløsning, slik som jeg blør. Jeg må gå med konstant minibind i tilfelle jeg blør. Av og til blør jeg så mye at jeg må skifte bind eller OB flere ganger i løpet av ett par timer. Forstår derfor hvorfor du er lei av bind og blod!

Det er sant som du sier at det går utover skole, jobb og samliv. Det er frustrerende og utrolig deprimerende å stadig vokne opp til en ny dag med blødninger. Legen min vil helst ikke gi meg hormonbehandling (Pergotime el.l), han mener kroppen trenger den tiden den trenger.

Har du gått på p-piller eller lignende tidligere?

Jeg hadde gått på p-piller i flere år og i ett år på pp-sprøyte før vi bestemte oss for å få barn. Dette har tydeligvis ført til hormonforstyrrelser for meg, noe som nå etter hvert tar på psykisk.

Jeg fikk vite av legen min at det eneste som hjelper er å bruke p-piller, men ønsker du å bli gravid er jo ikke dette den rette "behandlingen". Har du prøvd Pergotime, hvis ikke kan du jo spørre legen din om dette vil hjelpe. Pergotime fremkynder eggløsningsproduksjonen og menstruasjonssyklusen blir vel regelmessig (antar jeg).

Lykke til videre, det er allikevel en trøst å vite at flere har det slik som meg, selv om jeg ikke unner noen disse problemene!

Take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal proeve aa bestille time hos en gynekolog, noen tar imot uten henvisning, men du boer sjekke at det er en lege med kommunal avtale, ellers kan du komme til aa betale mye for konsultasjonen. Du kan evt skrive et brev til en gynekologisk poliklinikk paa det lokale sykehus og forklare ditt problem.Det er mulig de ogsaa er villige til aa se paa deg uten henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal proeve aa bestille time hos en gynekolog, noen tar imot uten henvisning, men du boer sjekke at det er en lege med kommunal avtale, ellers kan du komme til aa betale mye for konsultasjonen. Du kan evt skrive et brev til en gynekologisk poliklinikk paa det lokale sykehus og forklare ditt problem.Det er mulig de ogsaa er villige til aa se paa deg uten henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...