Gå til innhold

Små kjønnslepper som er STORE


hepefe

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem som er både uvanlig og pinlig, nemlig de indre kjønnsleppene mine. De er nemlig mye større enn de burde være, og skaper problemer for meg. Etter å ha født to barn er det nå verre enn noen gang. Jeg kan jo nevne at kjønnsleppene mine revnet sønder og sammen under fødslene, og at det var der jeg måtte syes.

Disse store kjønnsleppene er vanskeligst under samleie. De følger ofte "med inn", og det gjør forferdelig vondt. Dette igjen fører ofte til små rifter i dem, som svir og skaper så mye smerte at jeg ikke kan ha samleie før riftene har gått bort. Å sitte naken på en seng er også vanskelig, idet jeg aker meg et par centimeter bortover tøyes de slik at rifter oppstår. VONDT.

Å sykle tur har jeg ikke gjort på flere år, for det medfører smerte.

Dette er blitt et alvorlig problem i ekteskapet, jeg klarer ikke lengre å glede meg over sex-livet, alt bare dreier seg om jeg får rifter eller ikke. Min forståelsesfulle mann klarer ikke lengre å skjule at han blir irritert.

Dette er IKKE et kosmetisk problem for meg. Jeg ar stolt av underlivet mitt, og har ingen problemer med hvordan det ser ut. Mannen min synes også at jeg er pen "der nede".

Men jeg skulle altså gjerne ha fått fjernet litt av disse kjønnsleppene kirurgisk. Hvordan stiller det seg i forhold til loven om omskjæring?

Kan jeg spørre legen min om dette? Hva om han ikke tar meg på alvor? Da dør jeg av skam.

Dette er et seriøst spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette har da ingen ting med omskjæring og gjøre, men du kan få operasjon, kosmetisk sådan, for og få ordnet på problemet ditt. Dette har jo skjedd i følge fra fødsler, og da kan du få ordnet på det, kirurgisk vel og merke...Ta kontakt med legen din og forklar problemet, og han henviser deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes det er rart at du skal faa saa store plager av dine kjoennslepper. Det boer utelukkes at det ikke er andre ting som er unormalt. Eksem eller andre hudlidelser. Snakk med dinlege om det og faa en henvisning til en gynekologisk poliklinikk. Der kan du ogsaa ta opp problemet med at du synes de er lange. Det er mange kvinner som har samme problem og det er naturlig for gynekologer aa vurdere slikt. Med henvisning til omskjaering, saa er 'kosmetiske' inngrep i et grenseland hvor legen maa vurdere. Man kan evt selv soeke til en plastikk-kirurg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes det er rart at du skal faa saa store plager av dine kjoennslepper. Det boer utelukkes at det ikke er andre ting som er unormalt. Eksem eller andre hudlidelser. Snakk med dinlege om det og faa en henvisning til en gynekologisk poliklinikk. Der kan du ogsaa ta opp problemet med at du synes de er lange. Det er mange kvinner som har samme problem og det er naturlig for gynekologer aa vurdere slikt. Med henvisning til omskjaering, saa er 'kosmetiske' inngrep i et grenseland hvor legen maa vurdere. Man kan evt selv soeke til en plastikk-kirurg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...