Gå til innhold

Hjelp jeg er pårørende til en psykisk syk


buråsjenta

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så hjelpeløs i forhold til mannen min som er syk. Han har fått diagnosen manisk/depresiv og psykotisk.

Jeg har full jobb to barn den ene ganske liten den andre i tenårene.Det elste barnet er mye fysisk syk pluss at han har adhd.Dette er veldig slitsomt.Nå som mannen min er så syk lurer jeg på hva jeg kan forvente av han .Dagsformen hans svinger veldig blir sliten av ingen ting.Jeg føler meg som en mase kopp over for alt og alle.Kan ikke ta opp ting med med han for alt blir missforstått.Jeg har mått finne meg i ganske mye fra han sin side ,men ser jo at han er syk.Jeg vil jo så gjerne hjelpe.Noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Skjønner godt at det ikke er enkelt å være deg! Kanskje dere kunne be om litt avlastning hjemme (barnevakt el)? Tror det er viktig at du tar vare på deg selv også. Prøv å lage deg små "friminutt" i hverdagen, der du gjør koselige ting: Leser, tar et karbad, en tur på treningsstudio eller lignende.

Har mannen din god oppfølging av helsevesenet, eller fungerer du som hans "terapeut"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...