Gå til innhold

depresjon


Nana1365380446

Anbefalte innlegg

Nana1365380446

Hei!

Jeg bestemte meg for å skrive om hvordan jeg har det fordi nå er jeg lei i å være trist. Norsken min er ikke perfekt men jeg skal prøve. For ci. 4 år siden begynte jeg å ha en følelse av tomhet som jeg trodde hadde en forhold til studiene mine (fikk dårlige karakterer,stress mm) deretter kom tristhet og dyp angst i enkelte perioder. Jeg er ikke trist hele tiden, men har en veldig ustabil humor (glad-trist) Jeg kan si at de periodene kan komme en eller to ganger per månede, men de er ganske sterke, jeg har selvmordstanker,gråter veldig mye, er irritabel,trist og ikke positiv i det hele tatt. Apettiten har økt i det siste, kan være vinteren men noen sier det kan være en symptom på depresjon. Jeg vet ikke hvilke type hjelp trenger jeg, dvs burde jeg dra til psykiatri,eller er symptomene mine (relativ) normale? jeg har prøvd å trene mer også meditasjon og div, men jeg ser ikke at det hjelper mye.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

for det første er norsken din knallbra!

for det andre..: jeg synes du skal kontakte fastlegen din, forklare han hvordan du har det , og be om henvisning til psykolog.

ingenting å vente med, ventelistene er lange nok..

og plagene blir vel heller ikk emindre, så like greit å ta skikkelig tak i de nå, før det blir ennå verre.

Jeg synes du trenger hjelp, kort og godt..

klems fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første er norsken din knallbra!

for det andre..: jeg synes du skal kontakte fastlegen din, forklare han hvordan du har det , og be om henvisning til psykolog.

ingenting å vente med, ventelistene er lange nok..

og plagene blir vel heller ikk emindre, så like greit å ta skikkelig tak i de nå, før det blir ennå verre.

Jeg synes du trenger hjelp, kort og godt..

klems fra

Du gir andre gode råd!

Da kan du vel gi deg selv de samme rådene?

Kontakt lege i morgen og fortell hvordan du har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...