Gå til innhold

Vondt i halebenet etter fødsel.


Zara

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en gutt for 7 uker siden. Det var en nokså hard fødsel som varte i 27 timer (han ble tilslutt tatt med vakuum). Det ble et stort press på endetarmen og halebenet, og jeg har ennå, 7 uker etter fødselen, problemer med å sitte ordentlig. Det kjennes ut som om det er noe som "knepper". Hvor lenge må jeg regne med å ha disse smertene? Det er utrolig ubehagelig.

Veldig takknemelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det hender faktisk at man får en skade, evt. brudd på halebeinet etter en fødsel. Det viktige er at du avlaster rompa litt hvis du har vondt for å sitte. Det er uansett ikke noe man gjør med slike skader. Du får bare gi det litt tid til å hele. Mange har glede av å sitte på en ring, eller evt. ligge på siden. Hvis det ikke bedrer seg etterhvert, bør du ta det opp med din lege (det er uansett tid for en etterkontroll).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zara!

Jeg hadde også en tøff fødsel, nesten slik som du beskriver. Halebenet mitt var så vondt at jeg nesten ikke kom meg opp av stolen og sitte i lengere perioder var et mareritt! Men nå er jeg gradvis blitt mye bedre, det har tatt tid, ca 5mnd. Regner med at det tar 2-3 mnd.til før jeg er 100% igjen.

Lykke til med den lille og håper at halebenet ditt snart blir bra.

Klemz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zara!

Jeg hadde også en tøff fødsel, nesten slik som du beskriver. Halebenet mitt var så vondt at jeg nesten ikke kom meg opp av stolen og sitte i lengere perioder var et mareritt! Men nå er jeg gradvis blitt mye bedre, det har tatt tid, ca 5mnd. Regner med at det tar 2-3 mnd.til før jeg er 100% igjen.

Lykke til med den lille og håper at halebenet ditt snart blir bra.

Klemz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...