Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg?


fiskene80

Anbefalte innlegg

Hei! Har i flere år nå fått noen slags "anfall" som jeg ikke skjønner hva er, og heller ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.... Det kommer som lyn fra klar himmel i alle mulige slags sammenhenger. Det som skjer med meg er følgende: Det er som om jeg "blir en annen person", jeg får en smak i munnen som jeg ikke kan forklare (den er ganske ekkel, men ikke så jeg blir kvalm), og jeg blir helt utenfor meg selv. Det varer som regel bare noen minutter, men kan også sitte ganske lenge. Og når det forsvinner, er det som det aldri har vært der i det hele tatt. Kan komme fra flere ganger om dagen til et par i uken, så det er veldig varierende og kan ikke si at det er i en spesiell forbindelse det kommer. Mamma sier det kan være panikkangst, men selv føler jeg ikke at det er angst som griper meg. Er bare den rare følelsen av at jeg på en måte blir en annen person for en liten stund.... Begynner å bli ganske lei nå, så lurer derfor på; Hva er det som skjer med meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være:

En form for dissosiering

Epileptisk anfall

Kort psykose

"Depersonalisering er pågående eller gjentatte følelser av å være atskilt fra ens egen psyke eller kropp uten at det foreligger direkte realitetstap. Fire trekk er vanlige: en utløsende faktor, for eksempel en ulykke, endret selvfølelse (kroppen tilhører ikke meg), en følelse av å være i en drømmeliknende tilstand, samtidig som det er sensoriske endringer, for eksempel synes fargene mindre klare eller stemmene virker rare. Isolerte tilfeller av depersonaliseringssymptomer finnes hos mange psykiatriske pasienter.

Dissosiative transeforstyrrelser er temporært tap av personlig identitet og full bevissthet om omgivelsene. I noen tilfeller handler individet som om det er styrt av en ånd eller kraft utenfor en selv."

hentet fra:

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LTS.Vis_Seksjon?vp_SEKS_ID=478373

Ville tatt det opp med lege var jeg deg. Ihvertfall for å utelukke at det er noe fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...