Gå til innhold

sopp


Gjest lei_sopp

Anbefalte innlegg

Gjest lei_sopp

Jeg er 19 år og har hatt soppinfeksjon i flere år nå :( Har vært hos to leger, og fått både kremer, pille til å svelge og stikkpille, men ingenting har hjulpet. Jeg bruker canesten krem daglig for at det ikke skal være ubehagelig, men jeg er uansett plaget med mye utflod. Jeg har sex med partneren min jevnlig, har dette noe å si for soppinfeksjonen ?

Jeg lurer på om det finnes noe helsestasjon for ungdom, som er gratis, i Trondheim, for jeg vet ikke om jeg har råd til å gå til vanlig gynekolog, hvor mye koster forresten en vanlig gynekologisk undersøkelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hei! Kjenner til problemet der.. har det selv, men kanskje ikke så ille som deg.

Men jeg skal love deg en ting som hjelper!Bland vann med litt eddik, å det blir en passe sur konsistens og sprøyt dette oppi skjeden. Jeg gjør dette hver gang jeg dusjer (daglig) eller nesten hver gang, og jeg merket forbedring etter første gang!

Vet dette høres litt "skummelt" ut, men det hjelper på dagen! bruk f.eks. en tom sprøyte og fyll med blandingen og skyll deg godt.

En tom sprøyte kan du få kjøpt på apoteket!

Lykke til! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim har en helsestasjon for ungdom, den ligger i Sommerveita og er Midtbyen helsestasjon, telefonnummeret deres finner du sikkert i katalogen. (Om ikke, saa ring sentralbordet til Trondheim Kommune). Helsestasjonen er aapen noen kvelder i uka og er gratis, tror jeg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har sopp som kommer tilbake hele tiden kan du forsoeke aa forebygge med stikkpiller hver uke eller tabletter hver 14.dag. Besoek hos gynekolog koster ca 150 kr. Legen kan soeke om aa skrive medisin paa blaa resept naar du saa ofte har infeksjon og du maa bruke medisin i mer enn tre maaneder. Det finnes en ungdomsklinikk i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har sopp som kommer tilbake hele tiden kan du forsoeke aa forebygge med stikkpiller hver uke eller tabletter hver 14.dag. Besoek hos gynekolog koster ca 150 kr. Legen kan soeke om aa skrive medisin paa blaa resept naar du saa ofte har infeksjon og du maa bruke medisin i mer enn tre maaneder. Det finnes en ungdomsklinikk i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...