Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?


tørre

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det bare er meg som går slik,men jeg sliter med at jeg tenker på svelgelyden min hele tiden,vet det er helt idiotisk..det er blitt slik at jeg MÅ svelge ned hele tiden!(Kanskje 5ganger pr.minutt når eg tenker på det.) Før kunne jeg glemme det i lengre perioder,men nå tenker jeg på det hele tiden..difor får jeg en slags panikk over at folk kanskje hører det!Det er blitt verre den siste uken,og jeg klarer rett og slett ikke å overnatte med noen,til og med med kjæresten-vurderer å slå opp. Har selv problemer med å sove fordi jeg svelger og svelger. Prater ikke med noen om det,fordi jeg er livredd det skal smitte psykisk,slik at venner begynner å fokusere på sin egen svelging..Prøver å dekke over det ved å drikke vatn,hoste,harke får å få svelle, eller bevege meg slik at det bråker litt og døyver det..Hva kan jeg gjøre,og er det andre som har opplevd dette? Er desperat etter hjelp!!Får helt hetta når det virkeli er på det verste med mykje svelging..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

Hei! det høres ut som du har det veldig slitsomt.. Jeg får også svært gjennstridige oppheng, som jeg ikke kan la være å fokusere på.. Jeg har ikke tenkt på svelging, men jeg kan ligge søvnløs å tenke på skjelving på hendene, tenk om jeg skulle måtte f. eks låse opp en dør inoens påsyn m.m Når jeg får slike tanker hjelper det dårlig å appelere til fornuft og logikk. Det som har hjulpet meg, ved siden av å ta noe for det når det er helt akkutt, er å fortelle noen hvordan jeg føler det. I begynnelsen var jeg redd for at folk skulle tro jeg var klin sprø hvis jeg gjorde noen innrømmelser, men de jeg har fortalt det til reager sympatisk, i værste fall synes de jeg er litt eksentrisk og corky.. det hjelper å høre noen andre si at det ikke er verdens undergang om en skulle f.eks svelge mye/ skjelve eller andre ting en bekymrer seg for.. synes i vært fall jeg, det tar bort mye av presset.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...