Gå til innhold

Musesyke

Anbefalte innlegg

raizer1365380447

Jeg lurer på noe angående senebetenelse eller muse syke.

Nå har det seg slik at jeg utdannet datavare programmer. Men har ikke jobbet på 1,5 år. Tok meg litt fri, fordi jeg følte stress og plaget av musesyke, så jeg reiste på ferie.Og jeg hadde haapet at etter turen som varte så lenge skulle jeg bli kvitt plagen.

Jeg kom hjem for en stund siden og går nå på arbeidsledighet. Men jeg jobber en del med data, leser og sjekker ut ting.

Men jeg får musesyke ca. 1 gang i måneden og det syns jeg er ganske ofte.

Dette er på tross av at jeg tar mine forhåndsregler.

Jeg bruker kun den ”andre” hånda for å styre musa. Og prøver å avlaste min høyre hånd så mye som muligt.

Jeg lurer derfor på. Om noen kan gi meg en mirakelkur på å bli kvitt musesyke. Trenger ikke å skrive at jeg aldri blir kvitt det, for det er noe jeg vet. Derfor har jeg aldri gått til legen min med problemet. Ei heller stress.

Et litt annet spørsmål vil vere om jeg skal bli trygdet. Og hvilke fordeler eller ulemper det medføre seg. Er det muligt å få stotte til å utdanne seg til noe nytt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88606-musesyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Arbeidskontoret kan svare deg på det meste, men jeg har et tips for musesyken du kan drøfte med legen: gå til legen en dag du er mest mulig fri for smerter. Spør om det kan være fornuftig å sette en kortisonsprøyte ved muskelfestet f eks i albuen. Flere har hatt nytte av dette.

Det er fornuftig å slutte med mus og lære seg hurtigtaster i stedet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88606-musesyke/#findComment-484533
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...