Gå til innhold

p-sprøyte vs p-piller


Gjest prevansjonstrengende

Anbefalte innlegg

Gjest prevansjonstrengende

Jeg bruker for tiden Trionetta p-piller men vurderer aa proeve p-sproyte? Hva er fordelene med p-sproeyte, bortsett fra at jeg ikke maa huske paa den hver dag? Er det noen bivirkninger jeg boer vaere klar over? Hvordan vurderer du som lege de to prevansjonsmetodene, hva er best/ verst for helsa?

Jeg har hoert at p-sproyta ikke maa settes hos legen, er det tilfelle? Hvem kan sette den? Jeg maa vel likevell til legen for aa faa resept?

Er det noen andre som har erfaringer de vil dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

P-sproyten er meget sikker. Stoerste problem er uregelmessige menstruasjoner i starten, men etter et aar stopper bloedninger hos de fleste. Det kan gaa lang tid foer man kan bli gravid, naar man slutter med sproyten, noen ganger et aar. Meget faa kan faa litt humoerendring. Vi regner med at bivirkninger er sjeldne og mindre farlige enn med p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

P-sproyten er meget sikker. Stoerste problem er uregelmessige menstruasjoner i starten, men etter et aar stopper bloedninger hos de fleste. Det kan gaa lang tid foer man kan bli gravid, naar man slutter med sproyten, noen ganger et aar. Meget faa kan faa litt humoerendring. Vi regner med at bivirkninger er sjeldne og mindre farlige enn med p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...