Gå til innhold

muskelsammentrekninger i høyre ben

Anbefalte innlegg

Jeg opplever skjelvinger i høyre lårmuskel under hvile, noe som har tiltatt siste ukene. Dette oppleves ubehagelig, det er vanskelig å slappe ordentlig av, men skjelvingene forsvinner så fort jeg begynner å bruke muskelen. Forøvrig er jeg aktiv trener og i svært bra fysisk form. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8865-muskelsammentrekninger-i-h%C3%B8yre-ben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjæøre jenso !

Svaret avhenger nok av flere forhold; som hvor gammel du er, om du har andre symptomer i tillegg, om du har blitt svak i beinet, om du har smerter. Hvis dette er det eneste symptomet, er det store muligheter for at det dreier seg om såkalte "benigne fasciculasjoner", som betyr godartede bevegelser i muskulatur; en selvbegrensende tilstand som er en normalvariant. Hvis du har flere av de symptomer jeg har nevnt, vil det ikke være urimelig med undersøkelse hos lege, helst nevrolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...