Gå til innhold

hælvete....


Gjest xmn

Anbefalte innlegg

Nå har det gått til helvete igjen. Er et år siden jeg sluttet hos psykolog(bare avbestilte en time, og ordnet aldri en ny). Er 22 år, bor hjemme, arbeidsledig uutdannet og har kuttet all sosial kontakt med andre. Ting blir bare verre og verre, men jeg greier bare ikke å få bestilt time hos legen. Orker ikke å ringe eller å dra dit. Har jævlig lege-skrekk. Kommer aldri til å greie å få meg jobb nå, men alt blir bare enda mer jævlig av å ligge å sove hele dagen. Ser heller ikke noe poeng i å bli "frisk" igjen siden livet mitt kommer til å bestå i å jobbe på rimi eller et lager, for så å komme hjem og stirre på tv´n til man sovner.

Greier ikke å ta livet mitt, men jeg går rundt å håper på at jeg skal få en eller annen sykdom så jeg kan ta kvelden.

Fy faen livet er herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -been there, done that! (still here)

Kom deg til psykolog. Få orden på det du sliter med. Når du har nøstet opp i rotet i hodet ditt, kan du tenke på å ta deg en utdannelse. Da slipper du nemlig å sitte i kassa på en eller anen kjedelig matvarebutikk. Når du får litt overskudd og hjernen blir litt klarere kan du sjekke hva slags tilbud du har innenfor utdanning. Det fins mange spennende retninger en kan ta. Kunstskole kan jo være noe. Da kan du male svære, mørke bilder med tema hvordan du har det. Du kan kaste maling på lerretet, lime fast glassbiter, skrive stygge ord som du kan gjøre nesten usynlige. Du kan ripe i lerretet og få utløp for sinnet ditt. Eller du kan skrive historier. Lange, korte. Skumle, triste.

Hva med å ta en utdannelse i utlandet? Der kan du begynne på nytt, finne nye venner, oppleve fremmed kultur og komme tilbake som en ny og bedre person.

Eller du kan ta kurs som interesserer deg og er matnyttige. Om ikke annet så har du ihvertfall et mål i livet i den stunden du studerer. AND THAT BEATS BOREDOM!!!

Det er mange muligheter. Du er ennå ung.

Men først av alt bør du gå til psykolog. Ikke undervurder det å prate med noen. Fast. Ha en som lytter til deg og kan hjelpe deg. La psykologen rydd opp i hodet ditt slik at det er plass for fantasien. Da skal du se at mulighetene åpner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er det en myte at vi blir lykkeligst av å ha jobber som innebærer mye utdannelse? Kanskje kan man trives godt i en jobb som ufaglært - såfremt arbeidsmiljøet er godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...