Nemi Skrevet 7. november 2000 Del Skrevet 7. november 2000 Hei:-) For nesten ett år siden,klemte jeg høyre ringefinger,det ytterste leddet,-og siden har jeg hatt så vondt.Ikke i det ytterste leddet,men fra fingerfestet og helt nedover til albuen :-/ Det kjennes ut som om det er kommet noen kuler (sene-kuler?)inne i håndflata (fra fingerfestet og nedover mot håndleddet)fingeren er helt stiv,den verker og banker,og jeg får ikke til å bruke den.Dette går utover de andre fingrene på hånda,pga de blir belastet på feil måte,i forhold til før.Føles ut som om det har vært bedre å bare kappa den av :-/ Har også blitt veldig plaget med håndleddet pga dette.Jo mere jeg bruker fingeren,jo vondere får jeg.Den er ganske kald hele tiden,så det tyder vel på dårlig blodsirkulasjon..?! Har vært til legen noen ganger,og snakket med ham om dette.Han sendte meg på røngten (bein),men de prøvene var ok.Han tok også leddgiktsprøve,for han trodde kansje at det var det,men den prøven var også fin.Har også gått på 3 forskjellige tabelettkurer,uten å bli noe klokere.Legen min sier det; at ettersom jeg har gått så lenge med fingeren slik,kommer den sikkert aldri til å bli bra Hvordan kan han si dette,når han ikke vet hva som feiler fingeren min?? Det virker som om legen ikke har tenkt å gjøre noe mere for å finne ut av hva som er galt.Han sier at vi får vente og se...-Etter hva,lurer jeg på?! til fingeren blir enda værre? Jeg har mammapermisjon for tiden,skal begynne på jobb igjen i februar.Jobber som mekaniker,så jeg er veldig avhengig av fingrene mine.Sier til legen min at jeg vil gjerne finne ut av dette,før jeg skal begynne på jobb igjen,slik at jeg "har det klart" Men....vi får bare vente og se det an... Er skikkelig oppgitt jeg nå,fordi jeg har et hus som skal stelles,to barn,-og alt det som fører med seg,og jeg føler meg skikkelig handikappa!! Det er sååå vondt!! Hva i all verden skal jeg gjøre?? Har du noen gode råd å gi meg? Blir veldig glad for svar:-) Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8872-s%C3%A5%C3%A5-vondt-i-fingern/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 8. november 2000 Del Skrevet 8. november 2000 Til nemi. En smertefull finger uten full bevegelighet bør undersøkes av ortoped, helst hånd-kirurg. Årsaken kan være seneskjedebetennelse eller seneknuter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8872-s%C3%A5%C3%A5-vondt-i-fingern/#findComment-42182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 8. november 2000 Del Skrevet 8. november 2000 Til nemi. En smertefull finger uten full bevegelighet bør undersøkes av ortoped, helst hånd-kirurg. Årsaken kan være seneskjedebetennelse eller seneknuter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8872-s%C3%A5%C3%A5-vondt-i-fingern/#findComment-49058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.