inghal Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Mitt barn på fem måndeder har hatt blod i avføringen siden hun var en måned. Det er sporadisk små mengder friskt blod to-fem dager i uken, men avføringen er i tillegg ofte litt brunlig noe som også er en indikasjon på blod. Hun er frisk, vokser normalt og viser aldri tegn på smerter. Jeg fullammer henne. Jeg har vært hos barnelege flere ganger og er blitt anbefalt å kutte ut kumelk og soya. Det har jeg gjort, men det hjelper ikke. Han sier så at blodet ikke er farlig, og at det ikke er noen vits i å kutte ut andre matvarer for meg. Jeg synes likevel det er vanskelig å slå seg til ro med dette. Har dere forslag til noe som kan hjelpe? Er det uvanlig at babyer har slike symptomer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88739-blod-i-avf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 SBmå blodspor utenpå avføringen tyder på at slimhinnen i nedre del av tarmen er litt irritert.Det skal lite til før de tynne årene i slimhinnen brister og gir blodspor.Reaksjon overfor kumelk kan gi slik blødning, men det er også mange andre årsaker, men siden du fullammer er det lite sannsynlig forklaringen hos ditt barn.Jeg synes det skal tas en blodprøve av barnet for å se på blodprosenten og og jernlagrene.Det forteller om barnet mister så mye blod at det betyr noe. Den brune fargen tror jeg ikke skyldes blødning. Jeg synes også det skal tas flere prøver av avføringen for med sikkerhet å si at det er blod og barnet bør følges av lege, dersom det vedvarer å være blod i avføringen for evt. å undersøke barnet med tanke på en sikker forklaring på blødningstendensen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88739-blod-i-avf%C3%B8ring/#findComment-486483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.