Gå til innhold

Angående høyde, fot og centimeter, Tanya og Line

Anbefalte innlegg

Dette måtte jeg bare komme til bånns i! Nå har jeg sjekka. 1 fot er 31,374 cm. Seks fot er da slett ikke 183 cm, men 188,244 cm. Jeg med mine stakkars 183 er bare stusselige 5 fot 8. Og du Line er nok ikke 5 fot 7, men 5 fot 3. Tanya stakkars, er det ingen som veit noe om:-)

Fortsetter under...

Hør her! Hva stoler vi mest på? Upålitelig informasjon på internett? Eller skikkelige seriøse svar i et godt norsk leksikon?? Svaret gir sef sjøl.

På den annen side... Da er jeg jo kanskje seks fot likavel da? Hm.

Hør her! Hva stoler vi mest på? Upålitelig informasjon på internett? Eller skikkelige seriøse svar i et godt norsk leksikon?? Svaret gir sef sjøl.

På den annen side... Da er jeg jo kanskje seks fot likavel da? Hm.

Tja ; flere linker som er pålitligere enn et gammelt leksikon :

http://iptnts.ipt.ntnu.no/jsgfag/prod2/eksamen96/omregning.html

;o)

Annonse

Okay, nå har jeg slått opp igjen. Og det viser seg at det er forskjell på norske fot, og amerikanske foot. En amerikansk foot er 30,48 cm. Det vil si, jeg ER altså six foot. 6*30,48=182,88 cm. Hehe. Og for Lines del BLIR hu faktisk five feet seven. Tanya veit vi fremdeles ingenting om. Hva med deg?

Jajah!:-)

Og alt er regna i huet selvfølgelig.

Okay, nå har jeg slått opp igjen. Og det viser seg at det er forskjell på norske fot, og amerikanske foot. En amerikansk foot er 30,48 cm. Det vil si, jeg ER altså six foot. 6*30,48=182,88 cm. Hehe. Og for Lines del BLIR hu faktisk five feet seven. Tanya veit vi fremdeles ingenting om. Hva med deg?

Jeg er da 5.77 fot høy...eh..ca. i og med det var regnet i hue ;o)

( 176 cm)

Se der ja :)

*Glizer fornøyd*

;o)

Annonse

Hm! Det betyr altså at hvis en amerikaner eller engelskmann spør hvor høy jeg er, så er jeg altså 5 f 4". (fem fot og fire tommer). Med norske (metriske) mål er jeg 162,5 cm.

Det er så nærme man kan kommer det da, for five feet four, er jo 162,4 cm.

Riktig...?

Hm! Det betyr altså at hvis en amerikaner eller engelskmann spør hvor høy jeg er, så er jeg altså 5 f 4". (fem fot og fire tommer). Med norske (metriske) mål er jeg 162,5 cm.

Det er så nærme man kan kommer det da, for five feet four, er jo 162,4 cm.

Riktig...?

Dessverre er jeg medlem i Korttidsminneforeningen, menne... En fot var 30,48? Gruble... Det skulle vel bli 162,6? Fem ganger 30 er 150, pluss at fem ganger 0,48 er2,4. Fire ganger 2,55 er 10,20... Jo, det skulle bli rektig.

Med andre ord, nær nok!

Medlem av Foreningen for raske hoderegnere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...