Gå til innhold

Betennelse på synsnerven

Anbefalte innlegg

Har vært hos øyelege for en tid tilbakeog fikk diagnosen betennelse på synsnerven. Men det eneste han gjorde var å sende meg videre til sykehuset for nærmere undersøkelser.

Jeg fikk ikke noe nærmere beskjed om hva dette var, og hvordan jeg skal forholde meg til det inntil videre. Symptomene er mye hodepine, stadig dårligere syn, mangle på fargesyn og vondt i øynene.

Kan du gi en kort forklaring eller en link hvor jeg kan lese mer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8876-betennelse-p%C3%A5-synsnerven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Vondt. betennelse på synsnerven kan være ufarlig og forbigående, enkelte hissige tilfeller kan behandles med cortison eller smertestillende. Sykdommen kan imidlertid også være et tidlig tegn på sykdommen Multippel Sklerose, MS. Trolig er det dette øyelegen vil utelukke. Du kan jo kontakte ham og høre; det er ditt øye det gjelder.. Forøvrig har DOL fått egen øyelege du eventuelt kan henvende deg til. j

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Vondt. betennelse på synsnerven kan være ufarlig og forbigående, enkelte hissige tilfeller kan behandles med cortison eller smertestillende. Sykdommen kan imidlertid også være et tidlig tegn på sykdommen Multippel Sklerose, MS. Trolig er det dette øyelegen vil utelukke. Du kan jo kontakte ham og høre; det er ditt øye det gjelder.. Forøvrig har DOL fått egen øyelege du eventuelt kan henvende deg til. j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...