Gå til innhold

Ang. hjertelyd i uke 16+5


Eføy

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg var hos legen i dag, og han hørte ikke hjertelyden til fosteret.(jeg er altså i uke 16+5)

Er det vanlig å ikke høre hjertelyden på denne tiden ?

Jeg kjenner heller ikke liv, ennå.

Ble litt nervøs, jeg.....

Takknemlig for svar !!

Med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är vanligast att man kan höra hjärtljuden i vecka 16 men det är inte alltid så lätt om barnet ligger svårt till.Det är inte alla som hör efter hjärtljud så tidigt i graviditeten. Om man inte hör hjärtljud så är det vanligt att känna om livmodern har vuxit och är så stor som den förväntas att vara. Jag antar att du skall tillbaka på ny kontroll snart och att du skall gjöra ultrajud om en vecka. Då får du säkert bekräftele på att allt är normalt. Det är inte vanligt att kjänna fosterrörelser så tidigt i graviditeten. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är vanligast att man kan höra hjärtljuden i vecka 16 men det är inte alltid så lätt om barnet ligger svårt till.Det är inte alla som hör efter hjärtljud så tidigt i graviditeten. Om man inte hör hjärtljud så är det vanligt att känna om livmodern har vuxit och är så stor som den förväntas att vara. Jag antar att du skall tillbaka på ny kontroll snart och att du skall gjöra ultrajud om en vecka. Då får du säkert bekräftele på att allt är normalt. Det är inte vanligt att kjänna fosterrörelser så tidigt i graviditeten. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...