Gå til innhold

Metastase og svulst i lungen

Anbefalte innlegg

Gjest Engesteliga

Så skriver jeg igjen... Takk for et utfyllende og godt svar, Wenche:o)

Vel, jeg er fremdeles under utredning, og i går fikk jeg vite at det også er funnet en svulst i den ene eggstokken i tillegg til svulsten til lungen. Etter hva jeg har forstått leter legene nå er "morsvulsten". Men betyr dette at legene antar jeg har spredningskreft? Jeg er fremdeles forvirret, og føler meg usikker fordi jeg ikke får nok informasjon. Jeg har forsøkt å følge dine råd, men det er virkelig vanskelig å "komme igjennom" på sykehuset. Min primærlege er også oppgitt fordi det tar ca 3 uker før hun får epikrisen fra sykehuset. Så jeg er stadig redd, frustrert og nesten sint fordi jeg venter og venter...

Jeg har vært på sykehuset her mange ganger nå, men aldri får jeg snakket med samme lege, og aldri er min journal oppdatert... Så jeg er frustert! Er det noen vits i å kontakte f eks pasientombudet?

Beklager at jeg tar ut min frustrasjon her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8882-metastase-og-svulst-i-lungen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Jeg deler virkelig din frustrasjon. Pasientombudet er kanskje ikke så dumt, du kan jo prøve og høre om dette kan hjelpe deg.

Ellers ville jeg tatt kontakt med en sykepleier fra Kreftforeningen. De har sykepleiere ute i de fleste fylker. Her ville jeg lagt frem saken og spurt om hjelp.

Det er jo også mulig at din egen lege kan ta kontakt med sykehuset og muligens få fortgang. Det er jo ikke det minste rart at du er frustrert over dette.

Jeg deler virkelig din frustrasjon. Pasientombudet er kanskje ikke så dumt, du kan jo prøve og høre om dette kan hjelpe deg.

Ellers ville jeg tatt kontakt med en sykepleier fra Kreftforeningen. De har sykepleiere ute i de fleste fylker. Her ville jeg lagt frem saken og spurt om hjelp.

Det er jo også mulig at din egen lege kan ta kontakt med sykehuset og muligens få fortgang. Det er jo ikke det minste rart at du er frustrert over dette.

Bare for å gi et tips til; Fylkeslegen har en jurist tilknyttet sitt kontor, bl.a. for å kunne veilede i slike saker.

Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...