Gå til innhold

Inderal ved sosialangst


Gjest Mia21

Anbefalte innlegg

Jeg har fått Inderal 10 mg av en psykiater i dag siden jeg er plaget med sosialangst og høy puls. Kan ta 1-2 tbl. om ganger. Noen som har erfaring med dette? Får man bivirkninger? Er det farlig å ta sammen med Yasmin p-piller?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little Madam

Hei. Jeg har erfaring med bruk av inderal. Fikk også samme styrke på tablettene som deg. Men erfarte at jeg kunne klare meg med 1- 1/2 tablett. Syntes det var veldig bra å bruke inderal en periode! Jeg klarte å gjennomføre ting/sosialt samvær/foredrag o.l. som jeg ellers aldri ville ha klart. Sakte men sikkert fikk jeg mer tro på meg selv i slike situasjoner. Nå bruker jeg nesten aldri inderal, bare i meget spessielle situasjoner. Men det kan nesten gå år i mellom.

Jeg opplevde ingen bivirknnger. Skulle tro du kan kan bruke inderal sammen med y p-piller. ( Uten at jeg vet noe sikkert om det. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torg1365380448

Jeg har fantastisk gode erfaringer med det. Det stanset en nedadgående spiral for min del. Har beskrevet det under innlegget "betablokkere" ovenfor. selv har jeg tatt fra 1-2 Inderal ved "vanlige" møter der jeg bare risikerer "litt" å måtte snakke i forsamlingen, og opp til 5 der det er jeg selv som skal holde foredrag, kurs eller lignende.

For noen år siden var det å holde foredrag totalt utenkelig, og bare det å delta på kurs der alle skal presentere seg var så kviefullt at jeg helst fant på allverdens unnskyldninger for å la være. Og dersom jeg måtte, greidde jeg ikke å tenke på annet hver eneste dag fram til kurset skulle være.

etter at jeg begynte å ta Inderal ble mønsteret totalt brutt, og nå trenger jeg stadig mindre av tablettene. Jeg har etterhvert fått såpass mye trening i å snakke i forsamlinger at jeg nå ofte glemmer hele tablettene. Men ved egne fremlegginger i møter tar jeg som regel 2-3 tabletter ennå.

merker ingen større bivirkninger, bortsett fra at jeg blir lettere andpusten ved hard gange eller trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fantastisk gode erfaringer med det. Det stanset en nedadgående spiral for min del. Har beskrevet det under innlegget "betablokkere" ovenfor. selv har jeg tatt fra 1-2 Inderal ved "vanlige" møter der jeg bare risikerer "litt" å måtte snakke i forsamlingen, og opp til 5 der det er jeg selv som skal holde foredrag, kurs eller lignende.

For noen år siden var det å holde foredrag totalt utenkelig, og bare det å delta på kurs der alle skal presentere seg var så kviefullt at jeg helst fant på allverdens unnskyldninger for å la være. Og dersom jeg måtte, greidde jeg ikke å tenke på annet hver eneste dag fram til kurset skulle være.

etter at jeg begynte å ta Inderal ble mønsteret totalt brutt, og nå trenger jeg stadig mindre av tablettene. Jeg har etterhvert fått såpass mye trening i å snakke i forsamlinger at jeg nå ofte glemmer hele tablettene. Men ved egne fremlegginger i møter tar jeg som regel 2-3 tabletter ennå.

merker ingen større bivirkninger, bortsett fra at jeg blir lettere andpusten ved hard gange eller trening.

tusen takk for fine svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...