Gå til innhold

Jeg er rar...


Gjest nygjerrig

Anbefalte innlegg

Gjest nygjerrig

Kveld nå, samboren sitter på stua og jeg sitter her foran pcn. Hodet mitt er stappet med tanker.

Glede meg over livet ja! har faktisk kommet til det stadium nå. At jeg begynner å se hvem jeg er, hva jeg står for, og hva jeg har.

Men det har ikke alltid vært sånn, tro meg.

Det har kostet meg fire årmed attføring, noen knallharde depresjoner, ikke fullført skolegang osv..

Skal feire bursdagen min neste uke, det kommer ti stk..

Det blir en sånn jentegreie..

jeg klarer ikke glede meg..

Alt jeg tenker på er at mange av de ikke kjenner hverandre. Alle er enten eldre eller yngre enn meg...

Jeg har ingen venner som er nøyaktig like gammel...

Tenk om de vil reagere på det???

Jeg er sikkert kjempetullete nå...

Grunnen til at jeg har få venner fra mitt årskull er utfrysning, mobbing, og sjikane ...

Er jeg unødvendig redd???

Jeg klarer ikke glede meg, da må noe være riv ruskende galt...

Hva sier dere der ute?

Kanskje alt ikke er så bra likevel?

Vi prates ved....Klem fra lile meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Høres ut som meg. Bekymrer meg for hvordan alle andre skal takle ting. I dette tilfelle du forteller om gjestene dine.

I slike settinger, særlig med bare kvinner, går 'bli-kjent-prosessen' nesten av seg selv.

Var i en slikt party før jul. Svært få kjente hverandre, vi var fra 30-50 år, forskjellige yrker og sosial status, noen festmenensker, noen kjedelige (meg bl.a.).

Men det er jo ikke vertinna som har ansvaret for at gjestene prater med hverandre.

Du har lagt ramma rundt. Resten står gjestene for. Det går helt fint.

Er det noen av gjestene som jobber med det samme, har samme hobby, kommer fra samme sted eller har felles bekjente kan du gjøre dem oppmerksom på det. Da går praten snart som smurt.

I det party'et jeg fortalte om traff jeg søstera til en gammel flamme, samboeren til en tidlgere kollega, en dame jeg kjente fra en butikk i byen, og ei god venninne av naboen min. Slik er det ofte når praten begynner å gå.

Ta det med ro. Det ordner seg. Og vær du sikker på at noen av gjestene sliter med samme tanekr som deg - bare motsatt. De er redde for å ikke være 'hyggelige nok, som gjest. De føler kanskje at de må gi noe igjen som takk for innbydelsen.

Og vhis du har tenkt å servere et glass vin, eller om de har med selv, så behøver du ihvertfall ikke uroe deg. Jenter og rødvin er en match som bare må bli suksess.

Ha på litt bra musikk, så begynner kanskje noen å danse.

Har du en vitsemaker blant gjestene, så oppfordre til å fortelle vitser eller gode historier.

Blant jenter her på østlandet er det kjempepopulært med 'pakkeleken' for tiden. Det er kjempemoro! Og blir mye moro, tull og tøys og latter - helt av seg selv.

Hver gjest tar med seg ei pakke eller to med en liten ting. Gjerne litt artig innpakning. 20 kr er nok. Kan være hva du vil, en 'på kanten' tulleting, en pakke servietter, noe du har liggende hjemme og ikke bruker. Hva som helst.

Alle pakkene samles midt på bordet. Så kastes det terning. Hver gang noen får seks, kan vedk. velge en av pakkene. Når alle pakkene er valgt, sitter noen med flere pakker og noen med ingen.

Så setter en ei klokke til å ringe etter feks en halv time. En begynner å kaste terning igjen. Men nå er det slik at den som får 6 tar en pakke fra en av de andre. Det er nå moroa begynner. For alle vil gjerne ha den pakka som ser mest festlig ut, selv om den til slutt viser seg å ha 'verst' innhold.

Etter en halv time sitter den som hadde fire pakker kanskje med en eller ingen og den som hadde ingen har kanskje tre.

Og så begynenr det virkelig moro. Opp-pakkingen. Med prøving. Er bare kjempeshow med et glass rødvin innabords.

Røde neser og kaninører. Jåte luer. Kjedelige håndklær. Mange snåle ting som får latterdøra på vidt gap.

Etter denne leken har folk garantert blitt trygge på hverandre og resten av festen går av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...